2004-12-16, 22:17
Moderator
vfs avatar
Själv har jag en linder alubåt med stypulpet+honda4-takt.
Har även monterat ett Lowrance ekolod, båtfan gör väl en
20 knop kanske.

Vill ha en: http://www.busterboat.com/se/210_magnum.html
med 200 hästar på akterspegeln!
Citera
2004-12-16, 22:26
Medlem
Knudsons avatar
Själv har jag en liten plåtbåt. Kan max sitta 3 pers i den. Är man själv och det blåser lite får man sitta på "golvet" annars välter den. Hade en 4 hästars evinrude på den, men det gick sönder totalt. Numera vet jag dock inte vart båten finns då jag inte drog upp den för några år sen.
Citera
2004-12-16, 22:31
Medlem
Perriss avatar
Undrar just varför den här tråden startas.... ;-)

Jag äger ingen egen båt men mina föräldrar har en eka med en tvåhästars suzuki och en kanot. Hade jag bara lite bättre ekonomi skulle jag köpa mig en liten lättplanande sportbåt med en sisodär femtio hästar.

/perris
Citera
2004-12-16, 22:35
Medlem
TuXIs avatar
Startade inte jag en båttråd, fick någon annan göra det. Gött

Vid bryggan (på sommaren) ligger det en Westfjord 26' "Familje" (26 fot, ca 8 meter)

Väääldigt trevlig snipa, som man haft många härliga åkturer med.

Tillverkad av Carlanders Båtvarv AB - Vid stranden av Gullmarsfjorden, mitt i Bohuslän. Tror det är nr 26 i tillverkningen av den båten.
Citera
2004-12-16, 22:37
Medlem
M2ks avatar
- plastbåt 5.10x1,9 m, 40 hk Yamaha utombordare, 32 knop
- havskajak, Anita1, klassisk skärgårds-kanot (inplastad, aldrig sjösatt; full utrustning ingår) - va' fan har jag den för, borde nog sälja av...
Citera
2004-12-16, 22:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
havskajak, Anita1, klassisk skärgårds-kanot (inplastad, aldrig sjösatt; full utrustning ingår) - va' fan har jag den för, borde nog sälja av...

Citera
2004-12-16, 22:46
Medlem
scratchys avatar
En snipa här också. ADEC med VP diesel 10 hästar. Drar en liter i timmen, mycket billigare kan det inte bli med motor. Tyst går den också, man kan prata i normal samtalston, hör fåglar mm. Går ju inge vidare fort, men man hinner verkligen njuta av färden. Sen är det ju ingen nackdel att tempot medger att man kan både navigera samt käka och klämma en öl i lugn och ro under färden.

Edit: glömde min Askeladden. 20 hästar mercury. Får mest tjänstgöra som fraktpråm numera, om jag öht lägger i den. I somras låg den på land.
Citera
2004-12-16, 22:55
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
En snipa här också. ADEC med VP diesel 10 hästar. Drar en liter i timmen, mycket billigare kan det inte bli med motor. Tyst går den också, man kan prata i normal samtalston, hör fåglar mm. Går ju inge vidare fort, men man hinner verkligen njuta av färden. Sen är det ju ingen nackdel att tempot medger att man kan både navigera samt käka och klämma en öl i lugn och ro under färden.

Edit: glömde min Askeladden. 20 hästar mercury. Får mest tjänstgöra som fraktpråm numera, om jag öht lägger i den. I somras låg den på land.

Märkligt att det är så jobbigt att lägga i eller ta upp en båt?
Citera
2004-12-17, 08:46
Medlem
Elvis_Depresleys avatar
Jag har en snipa Eckerö-25 med 15hk yanmardiesel, billig i drift och öl-vänlig
+ att jag har en Petterssonbåt som jag håller på att renovera
Citera
2004-12-17, 08:49
Medlem
Bråkmakarns avatar
En liten plastbåt. Vet inte riktigt vad det är för båt, men den har ratt till skillnad mot den förra som jag fick sitta bak vid motorn och styra

Jag kan kolla efter vad det är för båt nästa gång jag åker till stugan på landet =)
Citera
2004-12-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Själv har jag en linder alubåt med stypulpet+honda4-takt.
Har även monterat ett Lowrance ekolod, båtfan gör väl en
20 knop kanske.

Vill ha en: http://www.busterboat.com/se/210_magnum.html
med 200 hästar på akterspegeln!

Jag har en sån: http://www.busterboat.com/se/210_magnum.html

Fast modellen med båda stolarna och pulpeten centrerad i båten.
Citera
2004-12-17, 09:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Jag har en sån: http://www.busterboat.com/se/210_magnum.html

Fast modellen med båda stolarna och pulpeten centrerad i båten.

Kul för dig.................

Motor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in