2011-10-15, 10:29
Medlem
TheShapes avatar
Godmorgon kära Flashbackare

I den nya Ubuntuversionen som släpptes häromdagen så gjorde jag upptäckten att jag inte kan ansluta till min burk via remote desktop längre. När jag undersökte varför, så gjorde jag upptäckten att när man väljer "allow others to control your computer", så brukar det under normala omständigheter ploppa upp en ruta under där ens riktade IP utåt står, men nu kommer det inte upp något alls.

Givetvis så har jag lagt till VNC-undantaget i min kära lilla bredbandsdelare (med rätt IP). Det fungerade alltså utmärkt innan den nya uppgraderingen, och jag misstänker att det är en bugg ifrån Ubuntus sida. Någon annan som har samma problem, eller erfarenhet att lösa problemet? Kan man kanske pröva byta ut paketet mot ett äldre - och isåfall, vilket/vilka paket är då relevanta?
Citera
2011-10-20, 15:03
Medlem
TheShapes avatar
Har googlat runt lite - utan att finna någon konkret lösning på detta problem. Men jag löste det med att istället installera X11VNC Server, vilket fungerar utmärkt, så det är inte längre ett bekymmer. Men för er som har liknande problem - så installera som sagt bara en tredjepartslösning och skit i Ubuntus inbyggda (intresseklubben antecknar).
Citera
2012-01-18, 17:57
Medlem
Jag kan inte göra några inställningar alls i Lubuntu därför att spara alltid lägger sig bakom nedre panelen. Alla upplösningar och halvminimeringar av fönstren.
Citera
2012-03-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Har googlat runt lite - utan att finna någon konkret lösning på detta problem. Men jag löste det med att istället installera X11VNC Server, vilket fungerar utmärkt, så det är inte längre ett bekymmer. Men för er som har liknande problem - så installera som sagt bara en tredjepartslösning och skit i Ubuntus inbyggda (intresseklubben antecknar).

Med va ansluter du sen?
Citera
2012-03-15, 22:59
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashcappis
Med va ansluter du sen?

Vad menar du? För program? Egentligen vilken klient som helst som kan hantera VNC (TinyVNC finns till Windows, och till linux KRCD, GTK VNC viewer för att bara nämna några. Eller undrar du hur man gör?
Citera
2012-03-15, 23:01
Medlem
TheShapes avatar
Förövrigt så fungerar det inbyggda remote desktop igen, efter ett par uppdateringar tillbaka. Fast kör med vanans makt fortfarande X11VNC Server. Intresseklubben antecknar hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in