• 3
  • 4
2011-10-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hehe, kollade efter vad jag hade för abbonemang och det var ''Snackis Surf'' där det står att alla surf ingår förutom trafiktypen IP-telefoni och att jag har 1GB mobilsurf. Jag behöver inte vara orolig öht. för att någonting dras då eller?

När det ingår 1GB surf hos Tele2 brukar det innebära 1GB datatrafik i 6 mbit/s och obegränsad trafik i 30 kbit/s. Din mobilräkning kommer alltså inte skena pga datatrafik.
Senast redigerad av Teknik-Mats 2011-10-15 kl. 12:57.
Citera
2011-10-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zehbutthead
Ta ett smslån.
Sämsta förslaget ever.
Citera
2011-10-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berjer
hur lyckas man med det? skaffa ett abonnemang där du kan ringa hur mycket du vill för typ 600kr/mån eller ett för ca 30kr/mån där det är gratis sms.
kostar väll inte så mycket att låsa upp den? inte jämfört med din mobilräkning.
och säg som det är, sanning.
kolla igenom fakturan och se vad du spenderar så mycket pengar på, sms, surf eller samtalen. välj abonnemang efter det

Det lustiga att just ett sådant abonnemang absolut kan generera en faktura på 1800 kronor, eftersom att det brukar faktureras kvartalsvis ibland.
Citera
2011-10-15, 20:35
Medlem
sebbeharrys avatar
Det är bara ta bajsmackan och säga till direkt om du inte kan betala.

När jag var 20 och hade flyttat med en halvkass ekonomi redan från början så fick jag en räkning på 2400 (utlandssamtal). Jag ringde upp tele2 och fick den uppdelad så jag kunde betala halva nu och halva nästa.
Tyckte jag var riktigt schysst av dem.
Citera
2011-10-16, 11:00
Medlem
PattayaXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnows
Nu äre så att jag är 18 år och studerar, därför har jag inga som hellst inkomster förutom mitt studiebidrag.
Jag har bundit mig till tele2 abonnemang när jag köpte en Iphone 4 och nu gick jag in på deras hemsida och såg att det väntade en faktura på 1 800:-
Nu är min fråga vafan ska jag säga till min föräldrar när den kommer för att dämpa smällen lite, så att de inte blir lika arga.

Ring och fråga om du kan dela upp räkningen på tre månader eller något. Gå sedan och köp ett kontantkort alternativt sätt ett samtals/sms/internet-spärr.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in