2011-10-14, 22:51
Medlem
Hej.

Jag har ftt en jvla massa problem med software updaten p datorn.
Detta gr mig serist p nerverna, och jag har gjort allt mjligt men de verka inte fungera med ngot.

Jag hade OS X 10.7.2 p datorn, och ville uppdatera iPhoto till 9.2 s att iCloud kunde fungera.
Startar upp Software Update och den laddar ner 9.2an sen under installationen s kommer det upp:

The update "iPhoto Update" cannot be installed". .. nnting om corrupted under oct s vidare.

Testade starta om datorn, men de funkade inte, krde verify/repair permission och s vidare p hrddisken och sen startade om, inte heller denna gngen funkade det.

S jag bestmde mig fr att gra sista frsket, och det var att formatera hrddisken och se om det funkar.

Kopplade in USB stickan med Lion i och hll inne i Alt vid uppstart, tog disk utility och formaterade hrddisken och installerade Lion, startade upp datorn, installerade iPhoto och nej, funkade inte.

Denna gngen startade jag upp datorn igen med USB-stickan och det r s att jag har 2 partitioner p min externa hrddisk. Jag tog bort den ena hrddisken och la tillbaks partitionen, men d dk de upp att jag mste skriva in Apple IDn fr att installera Lion, och d kom en varning om att jag inte har kpt Lion med denna Apple-ID.

Ringde upp brorsan och han sa att jag kan hlla inne CMD+R fr att installera Lion igen..
Tror den gr in i recovery HD eller ntt? vet inte om det r samma sak som att formatera hrddisken, eller installera rent och s vidare. .nn som kan frklara skillnaden hr.

Iallafall, installerade Lion igen, och gr in.
Nu kan jag inte uppdatera till 10.7.2, iTunes 10.5 gr inte heller att installera, inte heller gr det att uppdatera iPhoto till 9.2.

Alla problem brjar samma: The update "iPhoto Update" cannot be installed", The update "Mac OS X Update Combined" cannot be installed". eller ocks The update "iTunes 10.5" cannot be installed".

ven om jag laddar ner dessa frn Apples hemsida s funkar det inte.
Vad r problemet?
Formatering funkade inte, omstart och annat funkade inte...

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in