2011-10-14, 22:28
Medlem
Halloj! Jag såg att det varit uppe förut men jag har inte märkt det förrens nu! Har käkat 5 mg Stetsolid dagligen i över 10 år och nu går dom inte få tag på. Dom ska komma in om 1-2 veckor igen då deras nya fabrik i Holland är klar och redan börjat leverera till återförsäljare.

Problemet är att jag måste få tag på lite tabletter och undrar om någon vet något annan benämning som har EXAKT samma effekt osv som Stetsolid som man kan köpa i tex USA ?
Är lite rädd att tex Valium i USA inte funkar som Stetsolid i Sverige etc ....

Nån som kan ge mig nåt tips ... Har vänner som kan skicka i princip från alla sidor av jorden och köpa på sina lokala apotek.... Men vågar inte stoppa i mig nåt skit som är annorlunda. Finns den i exakt samma "tappning" men under annat namn? Och motsvarar då ex den medicinen 5 mg = Stetsolid 5 mg ?

Tacksam för seriösa tips.
Citera
2011-10-14, 22:34
Medlem
Vänlighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålrens
Halloj! Jag såg att det varit uppe förut men jag har inte märkt det förrens nu! Har käkat 5 mg Stetsolid dagligen i över 10 år och nu går dom inte få tag på. Dom ska komma in om 1-2 veckor igen då deras nya fabrik i Holland är klar och redan börjat leverera till återförsäljare.

Problemet är att jag måste få tag på lite tabletter och undrar om någon vet något annan benämning som har EXAKT samma effekt osv som Stetsolid som man kan köpa i tex USA ?
Är lite rädd att tex Valium i USA inte funkar som Stetsolid i Sverige etc ....

Nån som kan ge mig nåt tips ... Har vänner som kan skicka i princip från alla sidor av jorden och köpa på sina lokala apotek.... Men vågar inte stoppa i mig nåt skit som är annorlunda. Finns den i exakt samma "tappning" men under annat namn? Och motsvarar då ex den medicinen 5 mg = Stetsolid 5 mg ?

Tacksam för seriösa tips.

Jävla klåpare. Var så hela dec till feb. Bästa generican?
Citera
2011-10-14, 22:36
Medlem
Hehe jag eller dom menar du ?
Jag har inte märkt av det innan där jag bor. Har inte varit några problem att hämta ut förrens idag =/
Bästa generican?

Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Jävla klåpare. Var så hela dec till feb. Bästa generican?
Citera
2011-10-14, 23:37
Medlem
zoccers avatar
Valium är exakt samma medicin, förutom att den har ett hårt skal. Varför inte köpa 10r Stesolid och dela dem?
Citera
2011-10-15, 00:04
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Sobril kanske? eller jag vet inte kanske är bäst att inte tipsa.
Citera
2011-10-15, 00:41
Medlem
ok. Misstänkte att Valium var identiskt men var inte helt säker. Får väl prova det och se hur det står sig =)
10'orna och 2'orna är också slut. Har kolla 3 apotek där jag bor som sen sökt sina andra kedjor men det är precis slut =(

Sobril har jag käkat men det ger inte "den effekten" jag behöver för mitt psyke... Blir mest rörelsehindrad i armar osv och kan inte greppa fjärren ens =)
Senast redigerad av Ålrens 2011-10-15 kl. 00:44.
Citera
2011-10-15, 09:40
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Sobril kanske? eller jag vet inte kanske är bäst att inte tipsa.
Sobril är inte detsamma som Stesolid.
Sobril är oxazepam, Stesolid är diazepam.
Citera
2011-10-15, 10:46
Medlem
jag hämtade ut tior igår jag.....
Citera
2011-10-15, 11:19
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Sobril är inte detsamma som Stesolid.
Sobril är oxazepam, Stesolid är diazepam.

Tack lite mer fakta här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oxazepam

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diazepam
Citera
2011-11-03, 19:45
Medlem
Superkaninens avatar
Jag fattar inte hur det fortfarande kan vara problem med leveranserna av stesolid. Det fanns stesolid sist jag var på apoteket i alla fall. Det måste vara ett lokalt problem.
Citera
2011-11-03, 20:43
Medlem
Enkelspårigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Jag fattar inte hur det fortfarande kan vara problem med leveranserna av stesolid. Det fanns stesolid sist jag var på apoteket i alla fall. Det måste vara ett lokalt problem.
Jag förstår inte heller. Inga problem för mig att hämta ut förra veckan, och min läkare sa att det ska finnas. Däremot har det varit problem för mig under våren.
Citera
2011-11-03, 21:07
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelspårig
Jag förstår inte heller. Inga problem för mig att hämta ut förra veckan, och min läkare sa att det ska finnas. Däremot har det varit problem för mig under våren.

Jo, jag vet om att det var problem under våren. Tycker att det är konstigt att dom inte löst det hela än. Tror dock fortfarande på att det måste vara ett lokalt problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in