• 3
  • 4
2011-12-04, 23:01
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Nja räknar lite smått och vet på ett ungefär hur mycket jag stoppar i mig, och det är mycket.

Nja, mera ett sug som jag inte kan behärska, men ibland har jag inte ens ett sug utan kan fortsätta äta trots att jag mår skitilla och egentligen inte vill ha mer mat. Trots det så sitter jag och bara trycker i mig mer och mer. Vikten skenar och flera av mina kläder är för små nu.
Du behöver hjälp från psykiatrin, du har ju åkt på någon form av ätstörning
http://www.anst.uu.se/ataghade/hetsatningsstorning.html - kanske?
Citera
2011-12-04, 23:12
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Du behöver hjälp från psykiatrin, du har ju åkt på någon form av ätstörning
http://www.anst.uu.se/ataghade/hetsatningsstorning.html - kanske?
Vad ska jag säga, det är mitt i prick mitt beteende
Citera
2012-01-25, 17:50
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Det går verkligen inte. Var nyss sjuk och gick ner alla kilona jag gått upp men nu har jag lyckats äta upp mig 3 av 6 kilon :/
Citera
2012-04-24, 21:23
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Det här måste få ett slut, orkar inte med det mera
Citera
2013-04-07, 01:37
Bannlyst
Citat:
Det här måste få ett slut, orkar inte med det mera

Hur gick det för dig?
Citera
2013-04-07, 02:14
Medlem
DeepForests avatar
Någon typ av parasit kanske?
Citera
2013-04-07, 02:16
Medlem
Sätter mina sista öron på att TS infektion gick över.
Citera
2013-04-07, 18:42
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Hur gick det för dig?
Hetsäter fortfarande, dock inte lika ofta som förrut. Förrut så kunde det iallafall gå ett par dagar där man åt normalt med vanlig husmanskost. Nu är det snarare allt eller inget, antaligen överdriven bantning eller överdriven hetsätning. Kan liksom inte längre äta två skivor med bröd utan nu äter jag hela limpan på en gång (samt 400 gram M&M, 900 ml glass och en stor portion carbonara på en kväll)
Citera
2025-05-31, 22:20
Medlem
Citat:
Hetsäter fortfarande, dock inte lika ofta som förrut. Förrut så kunde det iallafall gå ett par dagar där man åt normalt med vanlig husmanskost. Nu är det snarare allt eller inget, antaligen överdriven bantning eller överdriven hetsätning. Kan liksom inte längre äta två skivor med bröd utan nu äter jag hela limpan på en gång (samt 400 gram M&M, 900 ml glass och en stor portion carbonara på en kväll)

Hur har det fått för dig TS såhär 12 år senare?
Löste sig sig för dig, fick du ordning på mättnadskänslan?

Jag har en kompis Lustig nog som påstår sig inte kunna känna mättnadskänslan. Personen har lagt på sig mycket vikt. Jag ville tro att de handlade om lathet och eller påtok för mycket kalorier.

Men när jag googlar runt så verkar många ha problem med mättnadskänslan. Det är tydligen ett hormon i kroppen som kommer ur balans och man kan sedan äta "hur mycket" som helst..

Nog svårt för oss andra som inte har detta att förstå..
Citera
2025-06-01, 03:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Hur har det fått för dig TS såhär 12 år senare?
Löste sig sig för dig, fick du ordning på mättnadskänslan?

Jag har en kompis Lustig nog som påstår sig inte kunna känna mättnadskänslan. Personen har lagt på sig mycket vikt. Jag ville tro att de handlade om lathet och eller påtok för mycket kalorier.

Men när jag googlar runt så verkar många ha problem med mättnadskänslan. Det är tydligen ett hormon i kroppen som kommer ur balans och man kan sedan äta "hur mycket" som helst..

Nog svårt för oss andra som inte har detta att förstå..

Personen som du citerar har inte skrivit något här på Flashback sedan år 2014.
Citera
2025-06-02, 21:18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Som rubriken säger, känner ingen mättnad och överäter därför ständigt. Bara ikväll (inom loppet av 20 minuter ätit en enorm portion av yoghurt och musli, tre skivor rostat bröd med lätta, ett glas oboy och en chokladmuffins. Och jag är fortfarande inte ett dugg mätt.
Så här blir det ständigt, överäter/hetsäter i princip varje dag nu, trots att jag hatar det och verkligen vill sluta och istället äta normala mängder nyttig mat. Man kan säga att jag börjar dagen med att äta nyttigt och slutar dagen med hetsätning. Nej, jag svälter mig inte så jag blir överhungrig utan försöker istället äta regelbundet för att slippa den värsta hungern.

Hur kommer man ur den negativa spiralen? Just nu har jag väl inga större viktproblem, men nog har man gått upp några kilon sen man förlorade mättnaden. Jag är trött på att grina och känna sig allmänt värdelös varje kväll eftersom man inte heller denna kväll kunde kontrollera ätandet. Jag vill inte gå omkring varje kväll och se ut som jag är gravid i femte månaden pga att magen har svällt upp såpass mycket av all mat man satt i sig, men samtidigt så förlorar jag ständigt den kampen.

Kan tillägga att förr kunde jag knappt få i mig en 150 grams hamburgetallrik med pommes frites, nu slinker samma mäng med lätthet ner, tillsammans med fyra skivor bröd, ett glas oboy och en stor magnusglass. Kände ingen mättnad av det.

Vad göra? Kan tilläggas att jag är en 20 årig tjej som motionerar lite lagom svenssonaktikgt 3-4 gånger i veckan.

Testa är rikgit mat, inte sånt skit., det är ju bara socker.
Testa Mula i dig, 3 kokta ägg, 5 skivor bacon och en näve macadamians nötter. Och se hur mätt du är efter en halvtimme
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in