2011-10-14, 18:46
Medlem
CalleBildts avatar
Tjenare!

Efter att ha haft en Android-mobil (HTC) under ett par månader har jag beslutat att gå tillbaka till iPhone. Då jag inte är alls nöjd med den.
Så, eftersom ekonomin är åt h*lvete tänkte jag köpa en ny iPhone utomlands, i antingen USA eller Kina. Men innan jag gör ett köp har jag några frågor. Jag har sökt på google efter priser och garantifrågan vänder jag mig hitåt för svar.

1. Vad är priset utomlands? Kan man gå in i en Apple-butik, säga att man vill ha en olåst 4s och slänga fram ~600 dollar och få den? Nu menar jag inte i morgon, utan sista oktober eller i början av november. På Apple's keynote stod det att 4s:en kostade 299 dollar eller något sådant, men det tvivlar jag starkt på.
2. Hur är det med garantin? Min uppfattning är att om du köper en olåst iPhone i en Apple-butik har du en "world-wide"-garanti i ett år efter köp. Stämmer detta?

Väldigt tacksam för svar!
MVH
Citera
2011-10-14, 19:19
Medlem
Är osäker på om man kan köpa en helt olåst iPhone i USA. Priserna som står på hemsidan (299 dollar ex) är på en iPhone låst till AT&T.
Citera
2011-10-14, 20:41
Medlem
CalleBildts avatar
Jag är väldigt säker att man kunde köpa en olåst iPhone 4 i USA ett tag efter att den lanserades. Men jag har för mig att det fanns att köpa via hemsidan också. Kanske dröjer någon månad innan de börjar sälja olåsta? Måste vara någon som har koll på detta.
Citera
2011-10-20, 20:57
Medlem
Darth-Schrutes avatar
En Iphone 4S 16GB kommer kosta $649 utan abonnemang. Man kan beställa nu men då får man den i mitten på November. Det jag undrar är om den kommer funka att använda med t.ex. Telenor? Isf är det ganska smart att köpa två, åka till Sverige och sälja den ena för nästan dubbla priset så har du fått en gratis Iphone 4S!
Citera
2011-10-20, 21:15
Medlem
Georgijevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Schrute
En Iphone 4S 16GB kommer kosta $649 utan abonnemang. Man kan beställa nu men då får man den i mitten på November. Det jag undrar är om den kommer funka att använda med t.ex. Telenor? Isf är det ganska smart att köpa två, åka till Sverige och sälja den ena för nästan dubbla priset så har du fått en gratis Iphone 4S!

Kan man beställa från Apples hemsida skickar dem den till sverige?
Citera
2011-10-22, 00:45
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Kan man beställa via nätet eller måste man be någon i USA och köpa o sen skicka?
Citera
2011-10-22, 17:41
Medlem
Apple Store Sverige tar redan emot beställningar, leverans början på november, känns meningslöst att beställa från utlandet.
Citera
2011-12-02, 19:58
Medlem
Alonens avatar
Har köpt flera "factory unlocked" iPhone i Asien, över disk, Nu senast iPhone4s 64 gb, 30000 Bath. La min gamla iPhone 4 32 gb emellan oxå, så jag betalade bara 14000 bath emellan. Man behöver fan inte 64 gb, (16 gb räcker för en dödlig,) det är mest "måste ha" i mig som spökar, och så nördfaktorn, och även mitt ego växer lite...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in