Hejsan!
Jag tänkte skaffa mig en så kallad bil CD med några bra låtar.
Nu till problemet, jag har försökt med att bränna ner låtarna till en CD via itunes och då bränna dem som MP3 låtar. Allt frid och fröjd de bränns ner och fungerar på min stereo i huset. Men när jag stoppar in CD i bilen så spottar den bara ut den. Har testat på två olika bilar en A6 som är drygt 3 år gammal och en äldre V40 men ingen av bilarna vill spela skivorna. Så till frågan, hur ska jag bränna dem och med vilket program så de fungerar?
Har OSX Lion.
Din bilstereo har förmodligen inte stöd för mp3.
Du måste bränna skivan som en ljud cd. alternativt kan du köpa en fm sändare och koppla till din mp3 spelare och sedan lyssna via radiokanalen.
Tack för svar!
Men om jag bränner dem som ljud CD. Kommer inte alla att se ut som ett spår då? Detta är ju ganska jobbigt med typ en 45 min lång låt och behöva spola i den hela tiden:/
Fm sändare har jag redan men det är så sjukt jobbigt att greja med hela tiden, hittar inga bra kanaler!
Skaffa en stereo med USB/AUX ingång. Så kan du använda en mp3-spelare eller en smartphone, och Spotify premium på det så slipper du bränna massa skivor och har tillgång till all musik hela tiden. Skitbra!
Skaffa en stereo med USB/AUX ingång. Så kan du använda en mp3-spelare eller en smartphone, och Spotify premium på det så slipper du bränna massa skivor och har tillgång till all musik hela tiden. Skitbra!
Jo, jag är medveten om det men detta fungerar så länge!
Om du väljer att bränna en ljud-CD från en spellista så blir det en vanlig ljud-CD – oavsett vilket format ljudfilerna ligger i, så länge iTunes kan läsa det.
Alla olika låtar blir olika spår (alltså inte en 45 min lång låt).
Om du har en bilstereo som kan läsa mp3-skivor är det bara att slänga in filerna i lämpliga mappar (i finder eller motsvarande på vilken dator som helst) och bränna som data-CD. Så länge din bilstereo är klok kan den leta och hitta allt, mappsorterat och klart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!