2004-12-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Jag har försökt söka på den där flera gånger men den fungerar inte för mig, jag får inte fram några träffar. Försökte söka på samma som du gjorde nu och det fungerade inte då heller. Vad skrev du egentligen?

Kan det vara min webläsare det är fel på?

Hmmm...funkar för mig också. Jag använder Firefox 1.0.
Citera
2004-12-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Samma gamla skitsnack om antisemitism. Att ni inte tröttnar på att tjata detta ord så fort nån kritiserar sionismen och deras propaganda.
Det är detsamma som att mena att alla som kritiserar Israel skulle vara antisemiter.
Jag ifrågasätter inte att judarna förföljdes i Tyskland och övriga Europa vid denna tid och att många fick sätta livet till men det har inget att göra med mitt ifrågasättande av ett planerat program för att utrota judarna.
Och vadan detta intresse för månbluffen?

Visst, men anti-sionism har inget med Förintelsen att göra. Jag är jävligt kritisk mot Israels beteende mot palestinierna men att därifrån dra slutsatsen att Förintelsen skulle vara Israelisk-sionistisk propaganda är bara fånigt. Det förutsätter nämligen en enorm konspiration (vilket tex Drasut är inne på i en annan tråd) - där sionistiska judar ska ha någonslags världsomspännande makt som sträcker sig från västvärldens regeringar ända in i dess domstolar. En konspiration som lyckats förfalska miljontals sidor text, vittnesmål, foton och dessutom hållt det hemligt hur, var och när dessa förfalskningar skett. Allt detta för att få pengar till Israel.
Dessutom - staten Israels kompensation från Tyskland avseer den kostnad Israel hade för att ta emot flyktingar. Det borde med andra ord ha legat i Israels intresse att öka antalet överlevande - inte minska det.

/KT
Citera
2004-12-19, 10:58
Medlem
Citat:
En sån lista säger noll. De judar som flyttade till ex-vis USA tog sig ofta amerikanska namn och dom som flyttade till Israel tog sig ofta hebreiska namn. Deras ursprungliga namn blev givetvis upptagna på listan över "förintade".
Så? Har du något bevis för att förfalskade namn finns upptagna på människor som alltså är i livet. Eller tror du bara?

Citat:
Dessutom finns ingen möjlighet att kontrollera de uppgifter som finns i listorna och judarna är väl inte direkt kända för att vara särskilt sanningsenliga när det gäller "förintelsen".
Är de inte? Har du några bevis för det? Eller tror du bara?

/KT
Citera
2004-12-19, 11:18
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Visst, men anti-sionism har inget med Förintelsen att göra. Jag är jävligt kritisk mot Israels beteende mot palestinierna men att därifrån dra slutsatsen att Förintelsen skulle vara Israelisk-sionistisk propaganda är bara fånigt. Det förutsätter nämligen en enorm konspiration (vilket tex Drasut är inne på i en annan tråd) - där sionistiska judar ska ha någonslags världsomspännande makt som sträcker sig från västvärldens regeringar ända in i dess domstolar. En konspiration som lyckats förfalska miljontals sidor text, vittnesmål, foton och dessutom hållt det hemligt hur, var och när dessa förfalskningar skett. Allt detta för att få pengar till Israel.
Dessutom - staten Israels kompensation från Tyskland avseer den kostnad Israel hade för att ta emot flyktingar. Det borde med andra ord ha legat i Israels intresse att öka antalet överlevande - inte minska det.

/KT
Anti-sionismen har i allra högsta grad med förintelsemyten att göra, utan den hade varit svårt att stjäla mark av palestinerna för att bilda staten Israel.
Du talar om miljontals sidor text. O.K men inte ett enda papper från den tyska administrationen om någon plan på utrota judarna vare sig med hjälp av gaskamrar eller på nåt annat sätt.
Den slutliga lösningen som ofta citeras i sammanhanget gällde, som någon mycket riktigt nämde nyligen ang. Görings tal, att förflytta judarna från tyskockuperat område. Göring nämnde också i Nurnberg att han var en av de största av sionister.
Citera
2004-12-19, 11:44
Medlem
Så klart sten.b tror, det är det enda han gör och någonsin gjort på FB i dessa trådar. För har man inga bevis som kan styrkas och godtas, så tror man.

Och vi vet ju alla att sten.b (och sidan han representerar) har mindre bevis än Hyland hade hår.......

Dr Tinnitus
Citera
2004-12-19, 11:57
Medlem
Citat:
Anti-sionismen har i allra högsta grad med förintelsemyten att göra, utan den hade varit svårt att stjäla mark av palestinerna för att bilda staten Israel.
Och om du vill slippa kallas för antisemit så bör du kanske styrka ett sådant påstående. Uppdelningen av manadet Palestina där grunden lades för staten Israel skedde vid San Remo konferensen 1922.

Citat:
Whereas the Principal Allied Powers have also agreed that the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favour of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people
Det var tjugo år innan Förintelsen.

Citat:
Du talar om miljontals sidor text. O.K men inte ett enda papper från den tyska administrationen om någon plan på utrota judarna vare sig med hjälp av gaskamrar eller på nåt annat sätt.
Ja, men jag talar inte om miljontals sidor text innehållandes en plan på att utrota judarna - det är en skillnad som är enorm, men som få "revisionister" - av någon anledning - greppar.

Kan du hitta den skrivna ordern från Hitler att starta Operation Barbarossa?

Citat:
Den slutliga lösningen som ofta citeras i sammanhanget gällde, som någon mycket riktigt nämde nyligen ang. Görings tal, att förflytta judarna från tyskockuperat område.
Pray tell, hur skulle nazisterna kunna flytta judarna till områden som de alltså inte bestämde över?

/KT
Citera
2004-12-19, 12:17
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Och om du vill slippa kallas för antisemit så bör du kanske styrka ett sådant påstående. Uppdelningen av manadet Palestina där grunden lades för staten Israel skedde vid San Remo konferensen 1922.

Det var tjugo år innan Förintelsen.

Ja, men jag talar inte om miljontals sidor text innehållandes en plan på att utrota judarna - det är en skillnad som är enorm, men som få "revisionister" - av någon anledning - greppar.

Kan du hitta den skrivna ordern från Hitler att starta Operation Barbarossa?

Pray tell, hur skulle nazisterna kunna flytta judarna till områden som de alltså inte bestämde över?

/KT

Det stod inte klart 1922 att judarna skulle få en egen stat i Palestina. Engelmännen stod emot men fick som ett villkor för att, redan på den tiden sionistiska USA, skulle gå med i kriget.

Att skriva på papper kan vem som helst göra, frågan är vem som skrivit och vad det står.

Tyskarna var mycket noga att dokumentera allt då som nu. Om det finns nåt om Operation Barbarossa vet jag inte, jag är ingen Irving.

Judarna fördes från alla ockuperade områden i Europa till arbets och transit läger i Polen och Tyskland. Antisemitismen fanns överallt vid tiden inte bara i Tyskland.
Citera
2004-12-19, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Var kan jag hitta en lista på samtliga judar som mördades under WWII. Det skulel vara väldigt intressant att få en liknande lista då man påstår att det varit ett antal miljoner som dött... Sen är det väl bara att lämna över denna lista till samtliga revisionister som kan kolla upp dessa?
Det finns inget svar på din fråga. Judendomen förbjuder folkräkning. Eftersom man inte kan veta hur många judar som fanns före så kan man inte veta hur många judar som finns efteråt.

Det vanligaste sättet att uppge antal judar är att ta de som är medlemmar i judiska församlingar. En försvinnande minoritet.
Citera
2004-12-19, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Det finns inget svar på din fråga. Judendomen förbjuder folkräkning. Eftersom man inte kan veta hur många judar som fanns före så kan man inte veta hur många judar som finns efteråt.

Det vanligaste sättet att uppge antal judar är att ta de som är medlemmar i judiska församlingar. En försvinnande minoritet.
Har aldrig hört att judendomen skulle förbjuda folkräkning. Var har du fått detta ifrån?
Citera
2004-12-19, 13:46
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Har aldrig hört att judendomen skulle förbjuda folkräkning. Var har du fått detta ifrån?

Om regnbåge har rätt så faller hela bevisningen m a o?
Citera
2004-12-19, 14:52
Medlem
Citat:
Det stod inte klart 1922 att judarna skulle få en egen stat i Palestina. Engelmännen stod emot men fick som ett villkor för att, redan på den tiden sionistiska USA, skulle gå med i kriget.
Ahhh... det sionistiska USA. Överallt dessa konspirerande judar....

Citat:
Judarna fördes från alla ockuperade områden i Europa till arbets och transit läger i Polen och Tyskland. Antisemitismen fanns överallt vid tiden inte bara i Tyskland.
Vänta nu. Har jag förstått dig rätt. När du skriver "judarna ska föras ut ur den tyskockuperade områdena":

Citat:
Den slutliga lösningen som ofta citeras i sammanhanget gällde, som någon mycket riktigt nämde nyligen ang. Görings tal, att förflytta judarna från tyskockuperat område
Menade du alltså att den slutgiltiga lösningen gick ut på att flytta judarna från tyskockuperat område in i Tyskland-proper? (Och uppenbarligen till Polen - som ju var tyskockuperat. Men det kanske var ett undantag...):

Citat:
till arbets och transit läger i Polen och Tyskland
Och om något är ett "transit"-läger, vart är det tänkt att de ska ta vägen då? Transit antyder ju att man är på väg någon annanstans. Och varför sa de i Wannsee att tvångsförflyttning bara skulle betraktas som en provisorisk lösning - när de alltså i själva verket avsåg att det var den slutgiltiga lösningen?

/KT
Citera
2004-12-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Om regnbåge har rätt så faller hela bevisningen m a o?

Du har alltså inte läst någon av de källor du bad oss förse dig med? Då ser jag inte riktigt vits med att fortsätta hjälpa till.

/KT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in