• 2
  • 3
2020-11-27, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Jag har Bilia för utdelningen som är fin och tänker inte sälja. Behåll och fyll på så ofta ni kan och återinvestera utdelningarna.

Skulle jag inte tro. Utdelningen kommer skäras ned kraftigt pga minskade intäkter framöver. Alla har tagits på sängen av detta. Volvo står för över 20% av omsättningen. Kartan framöver kommer ritas om. Volvo är ju deras största märke och marginalerna finns på verkstad och service och när avtalet nu sägs upp... verkstad och service kommer ske i annan regi utan Bilia. Dagens utdelning och kurs kommer inte vara motiverad. Kursen kommer bli en nedförsbacke.

Men fortsätt du köp aktier.
Citera
2020-11-27, 23:16
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Skulle jag inte tro. Utdelningen kommer skäras ned kraftigt pga minskade intäkter framöver. Alla har tagits på sängen av detta. Volvo står för över 20% av omsättningen. Kartan framöver kommer ritas om. Volvo är ju deras största märke och marginalerna finns på verkstad och service och när avtalet nu sägs upp... verkstad och service kommer ske i annan regi utan Bilia. Dagens utdelning och kurs kommer inte vara motiverad. Kursen kommer bli en nedförsbacke.

copybird skrev det inlägget 2012, så då anade han nog inte något om Volvos uppsägning.
Citera
2020-11-29, 19:29
Medlem
Zooma ut kursutvecklingen på 5 år. Exempelvis är det fortfarande några procent plus på den perioden. Aktien ska ned mer givet de nyheterna som har kommit. Har dock räddats en del av den allmänna börseuforin som råder just nu.
Citera
2020-11-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Zooma ut kursutvecklingen på 5 år. Exempelvis är det fortfarande några procent plus på den perioden. Aktien ska ned mer givet de nyheterna som har kommit. Har dock räddats en del av den allmänna börseuforin som råder just nu.
Om denna nyhet hade kommit i slutet av februari skulle bilias kurs vara lägre än 30kr
Citera
2020-12-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher

Hej å hå, detta minns jag knappt 😆
Citera
2020-12-24, 00:10
Medlem
Kepler riktkurs 125 kr. Efter besked från Volvo minsann! och sedan insider köpen. Så det talar ju för verksamheten? Kursen ligger ju bra under nu! Jag äger inga aktier själv men är lite sugen på att gå in i Öresund som ju äger en del av Bilia.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-12-24 kl. 00:14.
Citera
2022-05-13, 11:09
Medlem
lolliances avatar
Idag presenterade Bilia att dom köper en återförsäljare/serviceverksamhet för Jaguar och Land Rover i Norge.

Både Jaguar och Land Rover har tappat 40-50 % av sin andel i premiumsegmentet i Europa under Q1-22 jämfört med föregående 1-3 år, så det var lustig tajming här. (Källa: Carindustryanalysis på IG, bra konto)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in