2011-10-13, 21:55
Medlem
pilzans avatar
Jag har ett halvtids jobb som genererar ungefär 8k i månaden efter skatt, men jag behöver mer pengar. Tänkte dra på en resa i Februari där någon gång. Jag är rätt smart och allmänt bra på saker(hehe), är sugen på eget företag i framtiden men det känns som om det är lite kort om varsel. Finns det någon alternativ form av sysselsättning som man kan göra för att tjäna pengar, förutom att typ panta burkar och skotta snö. Jag vill gärna tänka i lite större banor. Jag är inte rädd för att jobba röven av mig.

Så, fyra månader, så mycket pengar som möjligt. Ideas?
Citera
2011-10-13, 22:00
Medlem
f---ps avatar
Åk till våra grannar i väst, där kan du få jobba röven av dig.
Citera
2011-10-13, 22:03
Medlem
f---ps avatar
p.s det gjorde jag, jobbade på ett lager som truckförare, bodde i en husvagn, tjänade 20k NOK efter skatt och hyra. Utan att jobba röven av mig, 08.16 varje dag, övertid 2-3 ggr per vecka a 2 timmar typ.
Citera
2011-10-13, 22:03
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f---p
Åk till våra grannar i väst, där kan du få jobba röven av dig.

Är det verkligen så? Har en polare som jobbar där som sagt att det inte tjänas så ofantligt mycket pengar ändå? Det mesta lär ju försvinna om du ska leva lite också. Dessutom kommer jag ju då tappa hela mitt sociala liv om jag t.ex. inte kan gå på krogen utan måste spara alla slantar.
Citera
2011-10-13, 22:08
Medlem
f---ps avatar
Ditt sociala liv behöver du inte oroa dig för....finns en anledning till varför det kallas "partysvensk"....
Du kommer iaf tjäna bättre än de 8k du drar in nu...
Citera
2011-10-13, 22:12
Medlem
pilzans avatar
Jo kanske, men jag tänkte att man bränner stor del av de pengarna man kom dit för att tjäna på krogen i Norge.

Jag var lite mer ute efter en sysselsättning jag skulle kunna ägna mig själv åt under den tiden jag inte jobbar, och samtidigt dra in mina säkra 8k i månaden.
Citera
2011-10-13, 22:23
Medlem
f---ps avatar
Skaffa två jobb? Folk klagar på att det inte finns jobb, men va fan man får ju kämpa lite.
Citera
2011-10-13, 22:40
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f---p
Skaffa två jobb? Folk klagar på att det inte finns jobb, men va fan man får ju kämpa lite.

jag har typ två jobb, men ett av dem blir man liksom inringd på och pga mitt andra jobb så funkar det inte ofta. Det är svårt att ha två jobb som ska passa med varandra arbetstidsmässigt. Vore ju perfekt med ett jobb där man jobbar lite hur man vill och får lön därefter.
Citera
2011-10-15, 11:56
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilzan
jag har typ två jobb, men ett av dem blir man liksom inringd på och pga mitt andra jobb så funkar det inte ofta. Det är svårt att ha två jobb som ska passa med varandra arbetstidsmässigt. Vore ju perfekt med ett jobb där man jobbar lite hur man vill och får lön därefter.

Men då har vi ju det som du var inne på(att du inte ville göra), dvs panta burkar. Du jobbar lite hur du vill och får således lön efter det
Citera
2011-10-15, 12:10
Bannlyst
Spela på betting
Citera
2011-10-15, 19:16
Medlem
Prollus avatar
Mystery shopper? ingen höjdarlön, men alltid något, 500-2000:- i månaden ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in