Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Är du säker på att du är ssk? Förutom arbetsledarefunktionen låter det mer som usk. Jag har då aldrig haft en ssk som deltagit aktivt i vården (förutom mediciner och omläggningar). Fast det delegerar ni ju ändå bort, så ni kan sitta och dricka kaffe och hålla på med journalerna. Nej jag tycker inte synd om dig alls, det är usk

rna som gör allt jobbet ändå!!!
Finns flera sjuksköterskor som går på golvet och hjälper till, det ger en även en bra översikt över hur patienten faktiskt är istället för att bara få muntliga rapporter om det hela.
Till ts: Det finns nog båda delarna. Även om du jobbar på sjukhus eller inom psykiatrin kommer du nog stöta på avdelningar som har samma dilemma. Finns inte så mycket att göra åt det med nedskärningar och liknande. Gör ditt bästa, säg åt chefen att ni inte hinner med allt som bör göras med den personalstyrkan och gör det du kan. Sen tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för att man har för mycket att göra på en person (såvida du inte jobbar ineffektivt eller slöar).
Annars kan jag hålla med de andra i tråden, beroende på hur stort upptagningsområde/äldreboende du har så är det mest den administrativa delen du gör, sen om det är mer akutfall eller en delegering du ska utföra. Prata med någon annan sjuksköterska och se vad de tycker, då får du säkert goda råd och höra vad andra tycker om arbetstillfället. Ifall du går hem med dåligt samvete varje dag efter jobbet kommer du bli utbränd snabbt.