2011-10-13, 05:30
Medlem
Muffinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja eller "utgång" som alla WT säger vilket innebär krogen och alkohol.

Vad är det som är WT med att säga "utgång"?.
Citera
2011-10-13, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillisar
en granne till mig jobbar som målare , och 2 utav hans arbets dagar så drar han till den lokala pizzerian och dricker direkt efter jobbet. efter det sätter han sig i sin firmabil och tar sig dom 500 meterna till sin parkering,

Beror ju på. Är det 500 m på en landsväg i Jokkmokk eller är det 500 m i Stockholms innerstad? (Retorisk fråga.)
Citera
2011-10-13, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja eller "utgång" som alla WT säger vilket innebär krogen och alkohol.

Utgång är det fulaste ord jag vet. Eller så föraktar jag bara människorna som använder det. Mår illa.

"Utgång i hälgän ällä?"
Citera
2011-10-13, 06:13
Medlem
WT-Horas avatar
Ja. Krogen varje helg är även det WT. Utökar man även detta bruk till onsdagar blir det fan ultra-WT.
Citera
2011-10-13, 06:19
Medlem
Offtopic:
Tycker att det verkar vara alldeles för mycket WT-tal på FB just nu, kan även tänka mig 2 av 3 som skrev i tråden är WT som lever över sina tillgånger..

Ontopic:
Nja, lill-lördag för mig är att man gärna går ut & äter något gott på en resturang med vänner altenativ arbetskollegor.. Visst kan även en sväng förbi svampen området kan hända.
Citera
2011-10-13, 06:27
Medlem
Använda sig av uttrycket WT är WT. Höjden av WT är att sitta hemma i soffan, glo på David Letterman och skriva värdelösa trådar på internetforum.

(Att kommentera dessa hamnar snäppet under).

Heta ämnen... Fyfan vad detta forum har spårat ur. Mycket tack vare WT som TS.
Citera
2011-10-13, 06:30
Bannlyst
Mitt förra inlägg hade inte så mycket med trådstarten att göra, så här kommer annan lokal info: Ja, onsdag är Lill-Lördag här, och jag tycker det är ett utmärkt sätt att "utöka" helgen för folk som inte har det typiska kontors/kommun-schemat. Inte WT alls i den bemärkelsen. Det finns många som inte har fika-lunch-fika-slapparjobb, men som ändå vill gå ut och käka/ta en öl/supa skallen i bitar, och passar inte fredag eller lördag så...
Citera
2011-10-13, 06:33
Medlem
Aleopas avatar
Att använda själva begreppet WT är WT. Att lätt ta över engelska ord och använda de i dagliga språket visar ju bara på hur mycket man sitter vid värdelösa sitcoms och annat skit som visas för att sen ta över det.

Lill-lördag kommer från gamla arbetarvanor eftersom pigan inte fick vara ledig på den riktiga lördagen så fick man ledigt på onsdagen som blev dennes "helg".
Citera
2011-10-13, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p3tt3e
Använda sig av uttrycket WT är WT. Höjden av WT är att sitta hemma i soffan, glo på David Letterman och skriva värdelösa trådar på internetforum.

(Att kommentera dessa hamnar snäppet under).

Heta ämnen... Fyfan vad detta forum har spårat ur. Mycket tack vare WT som TS.

Ja, man har precis klarat sig från WT-kategorin men ändå måste man kommentera den? I'm high on life.

Men jag håller fan med, och jag tar dig med mig. Skämmes tamejfan! (Såpareferens = WT!)
Citera
2011-10-13, 06:47
Medlem
Du vet att dem har exakt samma fenomen i USA, fast det då inträffar varje torsdag (Thirsty Thursday)?
Citera
2011-10-13, 08:11
Medlem
David Pruttons avatar
Medhåll på detta, WT-tjafset börjar bli extremt enerverande.

Bara jag som har en känsla av att det är människor som VET med sig själva att de är på gränsen till det berömda WT(vad fan det nu egentligen är) som känner sådant behov av att definiera det?

Med det sagt, vete fan vad jag gör här.
Heta ämnen? Joråsåatt...
Citera
2011-10-13, 08:38
Medlem
tarafels avatar
Det var ett jävla tjafs om "White Thrash" hela tiden. Det är knappast något som finns egentligen, precis som alla gränsdragna klassificeringar. Vidare är "White Thrash" en nord-amerikansk slang-term som uppstått i relation till USAs demografi och egentligen inte borde applicera här i Sverige. Om vi nu nödvändigtvis måste ha en term för något motsvarande liknande fenomen i Sverige borde vi använda vår egen terminologi.

Lill-Lördag är en tradition precis som de mesta andra ursäkterna vi har för att festa till det lite, oavsett om man är lågutbildad, högutbildad, skåning eller norrlänning, tycker om öl, vin, lite snask eller att gå ut på restaurang. Bakgrunden till traditionen har vi redan fått förklarad. Att den är förlegad behöver väl knappast understrykas och det är väl knappast relevant heller, då i stort sett alla traditioners ursprung har fallit i glömska hos allmänheten.

Att det skulle vara en tradition som kanske de lite "lägre" samhällsmedborgarna tar till sig torde dock ha sin förklaring i att det traditionellt sett var just pigorna som firade helg mitt i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in