2011-10-16, 12:24
Medlem
Undones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Så om man faktiskt vill diskutera en minskning av invandringen samt bättre integration så är det början på en ny förintelse?
Jaha. Men då så.

WWII omfattar inte bara om det som hände i Tyskland ditt jubel.
Jag syftade mer på bland annat fransmännen. Dom brydde sig inte om att Tyskarna marscherade in i deras land och kolla vad som hände? Jag jämför absolut inte förintelsen med dagens invandring i Sverige. Säger bara att man ska inse fakta och ta tag i problemen som finns och göra något åt det innan det är för sent...
Senast redigerad av Undone 2011-10-16 kl. 12:45.
Citera
2011-10-16, 12:30
Medlem
Undones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Har du lust att utveckla din liknelse?

Jämför liknelsen om fransmännen under WWII. Dom brydde sig inte om att Tyskarna marscherade in i deras land och kolla vad som hände? Finns många fler exempel på hur dåligt det kan sluta om man ignorerar problem. Säg gärna till om jag ska göra en lista på fler exemplar!

Och nej, invandrare är inte det enda jag tänker på. Men eftersom den inte är problemfri så finns tanken där såklart.
Citera
2011-10-17, 02:53
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Det jag tror TS menar är att det som anses vara "problemet" inte blir bättre eller löst genom att skapa en tråd på Flashback I&I så fort man har sett en muslim som luktar vitlök på stan.
Och jag håller med, vissa användare på flashback viger sitt liv till att, på fritiden endast prata om invandrare- själv skulle jag tröttna, speciellt om det vore något jag är menad att hata.
Så jag tycket faktiskt att han har en poäng!

Livet i Sverige blir inte bättre för att man skriker "jävla neger" genom en datorskärm, utan vill man verkligen göra något åt "problemet" så gör man det väl bäst IRL och inte skapa hundra trådar på Flashback?
Eller har jag fel?
Du påverkar troligtvis mycket mer och till många fler genom flashback och övriga välbesökta internetforum eller internetsidor, än slumpmässiga "IRL"-handlingar. Vad hade du tänkt göra för fantastiskt "IRL" som skulle påverka i någon nämnvärd skala? Jämför det med att debattera på flashback, och du inser att du påverkar mycket mer genom att skriva här.
Citera
2011-10-17, 03:12
Medlem
Mad monks avatar
Någon måste ju ta bladet från munnen och säga som det är.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in