2011-10-14, 17:53
Medlem
rojass avatar
Fast poängen med Flashback i allmänhet och I&I i synnerhet är just att man ska diskutera invandrings och integrationsrelaterade ämnen.
Citera
2011-10-14, 17:57
Medlem
Undones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Livet erbjuder inte mer saker bara för att man väljer att ignorera problemen.

Precis! Ignorerar man problemen växer dom sig större, och det har även historien visat starkt och tydligt. WWII
Citera
2011-10-14, 17:59
Medlem
Undones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sju-sovaren
Jag visar bara apbeetende när jag är stenfull iaf.

Det är du inte ensam om!
Citera
2011-10-14, 18:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
På många här verkar det så, precis allt verkar ni tro är negrernas fel eller muslimerna.
Ni verkar även fruktansvärt rädda av er, ni ser rånare och våldtäktsmän i varje gathörn.
Jag tycker nästan synd om er, livet har så mycket att erbjuda men er rädsla drar er tillbaka.
Jag förstår inte hur ni orkar bry er så mycket om ni inte hade tänkt slå er in i politiken, rösta på SD om ni vill men det hjälper väl ingen att ni blir förbannad bara ni ser en muslim på gatan som ni ser i ungefär i 5 sekunder tills personen gått förbi er? förstår ni inte att det är en svaghet ni har? Invandrare verkar ha blivit ett gift för många av er. Sluta knarka invandrare!

Nej det är inte invandrarnas fel mer att vi är otrygga i städerna nu förtiden,än vad det är björnens fel att folk är otrygga i skogen.
Felet är våra politikers helt och hållet,och ser man nu tex. hur man väljer att göra en 28årig tjej helt utan arbetslivserfarenhet till näringsminister förstår nog de flesta problemet,fast kanske inte politikerna själva..
Citera
2011-10-14, 19:16
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Det vore skönt att slippa tänka på invandrare hela tiden. Därför bör man inleda ett repartrieringsprogram så att man sedan kan sluta tänka på invandrare. Slipper man se dem i samhället så behöver man inte tänka på dem.
Citera
2011-10-14, 19:52
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undone
Precis! Ignorerar man problemen växer dom sig större, och det har även historien visat starkt och tydligt. WWII

Har du lust att utveckla din liknelse?
Citera
2011-10-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undone
Så om man faktiskt vill diskutera en minskning av invandringen samt bättre integration så är det början på en ny förintelse?
Jaha. Men då så.
Citera
2011-10-15, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tredje generationens invandrare? Hur långt tillbaka i tiden ska vi sträcka oss?

Problemet med Lars Janssons rapport är att han enbart lyfter fram kostnader och inte vad man tjänar på invandring. Det är som att hävda att alla människor kostar oavsett om de jobbar eller inte. Och då kanske det är lika bra att mänskligheten upphör då så att vi går plus enligt "lektor" Jansson? Bara för att man har en doktorsexamen så innebär det inte att man har rätt.

SD gick förra året ut med samma siffra som du gör nu och då sågades dem av experter och forskare. Janssons rapport är bristfällig vilket de allra flesta påpekat, förutom de där dess innehåll stödjer deras agenda. Men som sagt inte ens SD använder dessa siffror längre utan det är närmre de siffror jag angav.

Rapporten jag länkade till jämförde de olika kostnader som florerat de senaste åren. Man kan inte avfärda en rapport bara för att det den säger är inte det du själv säger. Det ska stötas och blötas och ibland får man svälja sin stolthet och ifrågasätta sin egen åsikt om informationen, av en enad forskarvärld, anses som rimlig.

Men du kanske är en som tror på konspirationsteorier?
Vilken generation de rör sig om är inte så intressant ifall det handlar om svartskallar.När det gäller svartskallar är det mest kostnader och väldigt lite vinst. Vi vill helst slippa höra dina pizzaargument.
Citera
2011-10-15, 09:45
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

Och jag håller med, vissa användare på flashback viger sitt liv till att, på fritiden endast prata om invandrare- själv skulle jag tröttna, speciellt om det vore något jag är menad att hata.
Så jag tycket faktiskt att han har en poäng!

Livet i Sverige blir inte bättre för att man skriker "jävla neger" genom en datorskärm, utan vill man verkligen göra något åt "problemet" så gör man det väl bäst IRL och inte skapa hundra trådar på Flashback?

Eller har jag fel?

Jag vet inte hur du kan dra slutsatsen att vi rasister/invandringskritiker VIGER våra liv, ägnar all vår fritid, till blattefrågan? Hur lång tid tar det att skriva ett inlägg? Det är som att gå och inbilla sig att folket i spel-forumet ägnar all sin vakna tid åt brädspel och rollspel, eller att folket i nätverksforumen inte bryr sig om något annat än sina nätverk.

Är det rimligt?

Och vad menas med "menad att hata"? Det där begrep jag inte, men än en gång så handlar det väl om villfarelsen att vi rasister hatar ALLA individer ur vissa folkgrupper, att vi kokar av avsky från morgon till kväll. Är DET rimligt?

Jag förstår inte ditt - och mångkulturalisters - förakt för det skrivna ordet, och spridandet av det skrivna ordet. Menar du att vi INTE ska utnyttja Internet och dessa olika kanaler för att få fram VÅR vilja, att påverka vår omgivning enligt VÅRA önskningar? Internet är ju ett kraftfullt medium för politik - hur kan du ha missat det?

Dessutom är IRL i Internetpolitiska sammanhang en felaktig benämning, eftersom Internet ÄR IRL vad politik anbelangar; eller skulle du säga att politiska bloggar, nätkommentarer och politiska hemsidor är helt frikopplade från verkligheten, utan någon möjlighet till påverkan alls?

Ta en titt på Diderot och encyklopedin så får du ett utmärkt exempel på vilken makt det skrivna ordet har, om det sköts med förslagenhet och på en grund av gedigen kunskap... och en smula humor.
Senast redigerad av Cimmerian 2011-10-15 kl. 09:48.
Citera
2011-10-15, 09:50
Medlem
Sju-sovarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Fast poängen med Flashback i allmänhet och I&I i synnerhet är just att man ska diskutera invandrings och integrationsrelaterade ämnen.

Det här var jävligt fint skrivet och smart. Fast ibland överdriver man mycket som TS säger då och då.

/Thread, brukar man inte säga det?

Och TS, "Sluta knarka invandrare" har aldrig hört talas om det men det har jag redan gjort. Inga mer flugisar här inte!
Citera
2011-10-15, 19:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
På många här verkar det så, precis allt verkar ni tro är negrernas fel eller muslimerna.
Ni verkar även fruktansvärt rädda av er, ni ser rånare och våldtäktsmän i varje gathörn.
Invandrare verkar ha blivit ett gift för många av er.

Jo men så är det de är orsaken till allt ont och det är det man tänker på varje dag.
Inbrott i området, de har slnagat bensin, de har våldtagit granntösen.

Ja hur fan ska man INTE tänka på eländet varje vaken timme. Du måste var hjärnskadad som tycker allt är frid och fröjd.
Citera
2011-10-15, 19:25
Medlem
IQzeagulls avatar
Den som torskar på denna drog lär inte lida brist på tillgången...

Att ta en överdos lär inte vara några problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in