Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Och jag håller med, vissa användare på flashback viger sitt liv till att, på fritiden endast prata om invandrare- själv skulle jag tröttna, speciellt om det vore något jag är menad att hata.
Så jag tycket faktiskt att han har en poäng!
Livet i Sverige blir inte bättre för att man skriker "jävla neger" genom en datorskärm, utan vill man verkligen göra något åt "problemet" så gör man det väl bäst IRL och inte skapa hundra trådar på Flashback?
Eller har jag fel?
Jag vet inte hur du kan dra slutsatsen att vi rasister/invandringskritiker VIGER våra liv, ägnar all vår fritid, till blattefrågan? Hur lång tid tar det att skriva ett inlägg? Det är som att gå och inbilla sig att folket i spel-forumet ägnar all sin vakna tid åt brädspel och rollspel, eller att folket i nätverksforumen inte bryr sig om något annat än sina nätverk.
Är det rimligt?
Och vad menas med "menad att hata"? Det där begrep jag inte, men än en gång så handlar det väl om villfarelsen att vi rasister hatar ALLA individer ur vissa folkgrupper, att vi kokar av avsky från morgon till kväll. Är DET rimligt?
Jag förstår inte ditt - och mångkulturalisters - förakt för det skrivna ordet, och spridandet av det skrivna ordet. Menar du att vi INTE ska utnyttja Internet och dessa olika kanaler för att få fram VÅR vilja, att påverka vår omgivning enligt VÅRA önskningar? Internet är ju ett kraftfullt medium för politik - hur kan du ha missat det?
Dessutom är IRL i Internetpolitiska sammanhang en felaktig benämning, eftersom Internet ÄR IRL vad politik anbelangar; eller skulle du säga att politiska bloggar, nätkommentarer och politiska hemsidor är helt frikopplade från verkligheten, utan någon möjlighet till påverkan alls?
Ta en titt på Diderot och encyklopedin så får du ett utmärkt exempel på vilken makt det skrivna ordet har, om det sköts med förslagenhet och på en grund av gedigen kunskap... och en smula humor.