2011-10-13, 12:31
Medlem
Sju-sovarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
Mja, det ar ju inte nagot jag tanker pa ofta. Men nar det galler politik och politiska diskussioner sa foljer jag i mangt och mycket SDs linje.

Invandrare generellt ar inte problemet, vissa kriminella invandrare ar problemet och bor utvisas.
Vi har tillrackligt med egna tjuvar och banditer i landet, vi behover inte importera fler.

Fina ord

Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Till en början när man läser det du skriver så nickar man men sen.... ja sen spårar du ju ur fullkomligt. Varför fäster man problem i samhället på folk med annan hudfärg när det är pga sociala faktorer som all kriminalitet begås.

En invandrare som kommer till Sverige i 30-års åldern och får jobb inom ett par år (helst hoppas man ju att de får jobb direkt men det är ovidkommande i detta exempel) är en ren vinstaffär för Sverige då denna person inte kostat det svenska samhället något under sin uppväxt. En svensk på 30 år som är arbetslös har kostat samhället mer än en invandrare i samma ålder.

Jag börjar faktiskt tro att det är något socialt med det för när jag är på semester brukar alla jag träffa där vara civiliserade.

Det finns många civiliserade invandrare här också men det finns också dom som medvetet skiter i samhället.

Jag visar bara apbeetende när jag är stenfull iaf.
Citera
2011-10-13, 12:37
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Till en början när man läser det du skriver så nickar man men sen.... ja sen spårar du ju ur fullkomligt. Varför fäster man problem i samhället på folk med annan hudfärg när det är pga sociala faktorer som all kriminalitet begås.

En invandrare som kommer till Sverige i 30-års åldern och får jobb inom ett par år (helst hoppas man ju att de får jobb direkt men det är ovidkommande i detta exempel) är en ren vinstaffär för Sverige då denna person inte kostat det svenska samhället något under sin uppväxt. En svensk på 30 år som är arbetslös har kostat samhället mer än en invandrare i samma ålder.
Tror du att detta gäller den invandring vi har och har haft till Sverige under senare år dvs. främst araber och afrikaner såsom somalier och irakier?
Tror du att dessa är anpassningsbara vinstlotter för vårt land och börjar arbeta och bidra inom något år då är du mer än lovligt korkad.
Citera
2011-10-13, 12:59
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tror du att detta gäller den invandring vi har och har haft till Sverige under senare år dvs. främst araber och afrikaner såsom somalier och irakier?
Tror du att dessa är anpassningsbara vinstlotter för vårt land och börjar arbeta och bidra inom något år då är du mer än lovligt korkad.

Allting handlar om att skapa jobb och att skapa förutsättningar för invandrare att kunna jobba. Jag har arbetat tillsammans med invandrare som knappt kunde ett ord svenska och de skötte sig alldeles utmärkt och i ren arbetsmoral så jobbade de flesta hårdare än vi svenskar. Det var ett lager jag jobbade på. Men jag var nog den som ändå jobbade hårdast och hade flest övertidstimmar (självvalt)

Det finns en rapport som uppskattar kostnaderna för invandringen mellan 25-50 mdr kr/år. Detta är en svår sak att räkna ut eftersom det finns många faktorer att ta med i beräkningen, t ex ålder på den invandrade etc. Men det är en kostnad som de flesta använder sig av. Vi vet alla att sysselsättningsgraden hos invandrare är lägre än för infödda svenskar. Men för varje 1% av ökad sysselsättningsgrad för invandrare sparar samhället ca 2,4 mdr kr/år. För att invandringen ska gå plus minus noll så krävs det en sysselsättningen hos invandrare ökar med ungefär 15%. Om sysselsättningen ökar till samma nivå som den för svenskar så innebär det däremot en nettovinst för samhället på ungefär 20 mdr kronor.

(källa: http://www.skattebetalarna.se/LinkClick.aspx?link=Pdf%2Frapporter+fakta%2FInvand ring.pdf )
Citera
2011-10-13, 20:04
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Det finns en rapport som uppskattar kostnaderna för invandringen mellan 25-50 mdr kr/år. Detta är en svår sak att räkna ut eftersom det finns många faktorer att ta med i beräkningen, t ex ålder på den invandrade etc.

Så otroligt svårt är det inte att räkna ut vad invandringen kostar. 25-50 miljarder är enligt rapporten du länkat till kostnaden för enbart första generationens invandrare. Tror du inte att andra generationens invandrare och tredje generationens invandrare kostar pengar?

För att få svar på vad den totala kostnaden för samtliga generationers invandrare som vistas i vårt land årligen kostar så hänvisar också rapporten till: Universitetslektor emeritus i företagsekonomi vid Handels i Göteborg, Lars Jansson rapport "Mångkultur ELLER välfärd". Där uppskattas kostnaden för samtliga generationer invandrare till 267 miljarder per år.

Det är alltså helt vilseledande att påstå att kostnaden skulle vara enbart 25-50 miljarder per år: Då den verkliga kostnaden är 267 miljarder per år. Jämförelsevis är Sveriges totala statsbudget 1600 miljarder kr. 267 miljarder är motsvarande 50% av Sveriges skattekronor. Det är en gigantisk summa som för varje år bara blir större och större.

En fungerande länk till rapporten som för övrigt verkar rent amatörmässigt utförd och jag ifrågasätter skarpt de båda författarnas sätt att lättbegripligt förklara hur pass stora kostnaderna för invandring egentligen är.

http://www.skattebetalarna.se/LinkClick.aspx?link=Pdf%2Frapporter+fakta%2FInvand ring.pdf
Citera
2011-10-13, 20:09
Medlem
Nej, livet har ingenting att erbjuda om inte den nationella oppositionen segrar. Och det kommer du bli varse om.
Citera
2011-10-13, 20:18
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
På många här verkar det så, precis allt verkar ni tro är negrernas fel eller muslimerna.
Ni verkar även fruktansvärt rädda av er, ni ser rånare och våldtäktsmän i varje gathörn.
Jag tycker nästan synd om er, livet har så mycket att erbjuda men er rädsla drar er tillbaka.
Jag förstår inte hur ni orkar bry er så mycket om ni inte hade tänkt slå er in i politiken, rösta på SD om ni vill men det hjälper väl ingen att ni blir förbannad bara ni ser en muslim på gatan som ni ser i ungefär i 5 sekunder tills personen gått förbi er? förstår ni inte att det är en svaghet ni har? Invandrare verkar ha blivit ett gift för många av er. Sluta knarka invandrare!

du skriver i ett forum, rukriken integra o invandr, vad tycker du vi ska skriva här, ljug och osanning?

ska du säga åt mig vem jag ska gilla och vad jag tycker är bra för sveriges o mina släktingars framtid, jag väljer själv, mitt val inte ditt.

du har en svaghet, du ser inte sanningen även fast du ser den varje dag, låt mig gissa du har af o exp o svt1 o tv4 som favvosar, vakna o sök på massinvandringens myter o osanningar, galne gunnar, affes statistik blogg, the third jihad etc.
Citera
2011-10-13, 20:44
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:

sociala faktorer...nej de är så här i sina hemländer, invandrarbarn har ingen on off knapp där de blir knäppa bara pga pengabrist.

jag ser inga fattiga svennsons gå ut och råna o mörda i samma grad som invandrare,

http://politisktinkorrekt.info/pipedia/Kategori:Invandrares_brottsliga_%C3%B6verrepresent ation

ehhhhh det som jag kostade samhället o du när vi var barn har våra föräldrar o föräldrar betalat för via skatt så skitsnack, det som en 30 årig invandrare + 7 år kostar sverige är ngt i hästväg!

har du tänkt på hans anhöriga? som troligen inte kommer jobba ett endaste år i detta land om de är i pensionsålder

eller menar du skäggbarnen med hårfäste i nacken öven fast de är 15 år?
Citera
2011-10-13, 21:13
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
På många här verkar det så, precis allt verkar ni tro är negrernas fel eller muslimerna.
Ni verkar även fruktansvärt rädda av er, ni ser rånare och våldtäktsmän i varje gathörn.
Jag tycker nästan synd om er, livet har så mycket att erbjuda men er rädsla drar er tillbaka.
Jag förstår inte hur ni orkar bry er så mycket om ni inte hade tänkt slå er in i politiken, rösta på SD om ni vill men det hjälper väl ingen att ni blir förbannad bara ni ser en muslim på gatan som ni ser i ungefär i 5 sekunder tills personen gått förbi er? förstår ni inte att det är en svaghet ni har? Invandrare verkar ha blivit ett gift för många av er. Sluta knarka invandrare!

Man kan nog ändra på frågan en aning; "Är ert eget folk det enda ni tänker på"? För i slutändan är det just detta det rör sig om vad gäller patriotism och nationalism - den överväldigande kärleken till sig eget kollektiv. Detta innefattar naturligtvis, om man är på det sättet lagd, att hundratusentals och miljontals invandrare av andra kollektiv betraktas som ett visst "hot". Frågar du en nationalist med fötterna på jorden, vilken etnicitet och nationalitet han än har, så hatar han förmodligen inte andra grupper eller invandrare, däremot ogillar han tanken av att bli utbytt. Och det är väl i regel detta som styr de nationella - rädslan för att försvinna, bli utbytta och att få sitt land, sitt kulturliv och sin historia raderad. Och det är inte hatet mot invandrarna och "de andra" som styr detta, men just den starka, sammanhållande känslan man besitter gentemot sitt eget folk och de tillhörande egenskaperna.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-10-13 kl. 21:18.
Citera
2011-10-13, 21:55
Medlem
Jag tänker inte bara på invandrare, ibland tänker jag på sex någon gång och då kanske jag surfar in på nån porrsida, men vad fan får man se? Jo niggers som gangbangar vita kvinnor! Då surfar jag genast tillbaks till I&I eller någon annan sajt där jag hör hemma.
Citera
2011-10-13, 23:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Men vad annat ska man diskutera på i&i? Mopeder?
Citera
2011-10-13, 23:52
Bannlyst
Citat:

Skulle snarare säga att man fäster vikt vid kultur och religion och inte hudfärg.
Citera
2011-10-14, 16:23
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Så otroligt svårt är det inte att räkna ut vad invandringen kostar. 25-50 miljarder är enligt rapporten du länkat till kostnaden för enbart första generationens invandrare. Tror du inte att andra generationens invandrare och tredje generationens invandrare kostar pengar?

För att få svar på vad den totala kostnaden för samtliga generationers invandrare som vistas i vårt land årligen kostar så hänvisar också rapporten till: Universitetslektor emeritus i företagsekonomi vid Handels i Göteborg, Lars Jansson rapport "Mångkultur ELLER välfärd". Där uppskattas kostnaden för samtliga generationer invandrare till 267 miljarder per år.

Det är alltså helt vilseledande att påstå att kostnaden skulle vara enbart 25-50 miljarder per år: Då den verkliga kostnaden är 267 miljarder per år. Jämförelsevis är Sveriges totala statsbudget 1600 miljarder kr. 267 miljarder är motsvarande 50% av Sveriges skattekronor. Det är en gigantisk summa som för varje år bara blir större och större.

En fungerande länk till rapporten som för övrigt verkar rent amatörmässigt utförd och jag ifrågasätter skarpt de båda författarnas sätt att lättbegripligt förklara hur pass stora kostnaderna för invandring egentligen är.

http://www.skattebetalarna.se/LinkClick.aspx?link=Pdf%2Frapporter+fakta%2FInvand ring.pdf

Tredje generationens invandrare? Hur långt tillbaka i tiden ska vi sträcka oss?

Problemet med Lars Janssons rapport är att han enbart lyfter fram kostnader och inte vad man tjänar på invandring. Det är som att hävda att alla människor kostar oavsett om de jobbar eller inte. Och då kanske det är lika bra att mänskligheten upphör då så att vi går plus enligt "lektor" Jansson? Bara för att man har en doktorsexamen så innebär det inte att man har rätt.

SD gick förra året ut med samma siffra som du gör nu och då sågades dem av experter och forskare. Janssons rapport är bristfällig vilket de allra flesta påpekat, förutom de där dess innehåll stödjer deras agenda. Men som sagt inte ens SD använder dessa siffror längre utan det är närmre de siffror jag angav.

Rapporten jag länkade till jämförde de olika kostnader som florerat de senaste åren. Man kan inte avfärda en rapport bara för att det den säger är inte det du själv säger. Det ska stötas och blötas och ibland får man svälja sin stolthet och ifrågasätta sin egen åsikt om informationen, av en enad forskarvärld, anses som rimlig.

Men du kanske är en som tror på konspirationsteorier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in