2011-10-12, 21:45
Medlem
Köpte nyss ett NVIDIA Gforce 560Ti GTX och en intel core i7 870 1156 socket från komplett. Problemet är att i7:an fungerar inte. Får ingen bild och lampan vid DRAM lyser när jag sätter på datorn, dock med min gamla i5:a och det nya kortet fungerar det, men med sinnessjukt dålig prestanda.

Är det någon som har påträffat samma problem? Ifall så skriv om ni har kommit på en lösning. Jag har naturligtvis ringt kompletts tekniska support, men så invalida som dom är så kunde dom inte hitta en enda lösning på problemet.

Lämnar mina gamla specs innan uppgradering här:

ASUS P7P55D-E, Socket-1156
Intel Core i5 650 3,2 Ghz
ATI Radeon 5770 1GB GDDR5
Silver Power SP-SS620M 620W PSU Nätagg
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7
Citera
2011-10-12, 21:51
Medlem
Nate Blacks avatar
Kollat så du inte behöver nytt BIOS och är du säker på att ditt nätaggregat pallar med den nya bördan?

Testa med det gamla grafikkortet i och den nya processorn i, om du inte redan gjort det.

Funkar inte det så demontera och sätt ihop allt igen, dubbelkolla och trippelkolla alla sladdar, anslutningar och distanser.

Är du fortfarande fast så testa med att sätta i de nya delarna i en polares dator.
Citera
2011-10-12, 22:11
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Vad har du för nuvarande BIOS?
Citera
2011-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Kollat så du inte behöver nytt BIOS och är du säker på att ditt nätaggregat pallar med den nya bördan?

Testa med det gamla grafikkortet i och den nya processorn i, om du inte redan gjort det.

Funkar inte det så demontera och sätt ihop allt igen, dubbelkolla och trippelkolla alla sladdar, anslutningar och distanser.

Är du fortfarande fast så testa med att sätta i de nya delarna i en polares dator.

Jag har gjort allt ovanstående förutom testa delarna i en polares dator. Men hur uppdaterar jag BIOS om jag inte har bild? Jag är inte ens säker på om PC:en bootar.
Citera
2011-10-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeftyCramer
Jag har gjort allt ovanstående förutom testa delarna i en polares dator. Men hur uppdaterar jag BIOS om jag inte har bild? Jag är inte ens säker på om PC:en bootar.

Dumt sagt. Jag gjorde en BIOS update, men fick samma resultat. Tar komplett emot brutna förpackingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in