• 5
  • 6
2011-10-13, 02:21
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Jag tvivlar på lyckoträffar hos oerfarna när det gäller slagsmål mot två araber. Om man är totalt oerfaren vet man ju inte ens att hålla knytnäven tillräckligt hårt sluten vid impact, man skadar sig själv helt enkelt. Dessutom kan man ju inte ens hålla balansen om man inte vet att slagsmål handlar om benteknik.

Det är någonting som inte stämmer här.

Hade det inte varit rimligare att gå och säga till - men fan vet. Själv skulle jag antagligen också ha rusat på dom....kanske det var så det gick till. Du bara rusade på dom utan att tänka efter och dom tyckte att det var bäst att dra...

Att vinna ett slagsmål handlar mest om aggressivitet. Jag har sett totalt okunniga slagskämpar spöa betydligt starkare personer.
Citera
2011-10-13, 10:01
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Ofc, men invandrarna är ju det största problemet i samhället idag.

Lol. Vet inte vilket samhälle du lever i. Men i Sverige har vi ett problem som heter massiv ungdomsarbetslöshet och det problemet är bra mkt allvarligare än Lennarth i Norrlands relation till Rosengård.
Citera
2011-10-13, 10:17
Medlem
karbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkatix
Hur kan du skriva så
Du gör mig så jävla sur och arg
Jag hatar djurmisshandlare! Hundar kan inte tala för sig och någon måste ju ta deras parti!!!
Jag vill tortera djurplågare, jag hatar de så mycket. Hundar och katter är snälla djur.
Och dessa jävla peddos som våldtar barn, de ska fan också torteras, de ska bort.
Man ska fan inte ge sig på en hund eller katt.

Jag gillar inte heller djurmisshandel. Jag älskar djur barnsligt mycket, brukar tom säga hej till katter och fåglar om ingen annan är i närheten

Det jag skrev om i mitt inlägg har dock inget med det att göra. 1) Människomisshandel är ett grövre brott än djurmisshandel, så i min mening är TS värre än de han misshandlade. 2) Människor som har så pass dålig självbehärskning att de kan tända till och utföra grova misshandlar utan att ens kunna tänka är en fara för samhället, sin familj och sig själva. Därför borde TS söka hjälp.

Att misshandla, tortera och döda folk man inte gillar är enligt mig U-landstänk och barbariskt.
Citera
2011-10-13, 10:20
Medlem
karbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Ofc, men invandrarna är ju det största problemet i samhället idag.

Gud, vad underbart det måste vara att tro på något sådant. Invandrarfientlighet är som en religion - den ger trygghet och förklaringar åt saker för folk som inte orkar med verklighetens komplexitet.
Citera
2011-10-13, 11:58
Medlem
stenbergers avatar
Tänkte bara uppdatera med att jag fortfarande inte hört ett ord från polisen, och en kille på ICA frågade vad fan som hände = ICA personalen vet att det var jag, och såg det mesta genom fönstret.
Citera
2011-10-14, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonara
Gud, vad underbart det måste vara att tro på något sådant. Invandrarfientlighet är som en religion - den ger trygghet och förklaringar åt saker för folk som inte orkar med verklighetens komplexitet.

Eller så är det du som är för korkad/blind för att se kasuala samband.
Citera
2011-10-14, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Lol. Vet inte vilket samhälle du lever i. Men i Sverige har vi ett problem som heter massiv ungdomsarbetslöshet och det problemet är bra mkt allvarligare än Lennarth i Norrlands relation till Rosengård.

Men endå öser vi in flera "arbetskraftsinvandrare" -som vi nätt och jämt klarar av att försörja med denna idiotiska bidragspolitik.

Vad är logiken i det?
Citera
2011-10-14, 02:22
Medlem
Fan vad glad jag blir, riktigt bra jobbat!
Citera
2011-10-14, 19:59
Medlem
Waqs avatar
Min fråga lyder såhär: Är detta ens olagligt?

Självförsvar måste inte betyda att du försvarar just dig själv, det gäller även andra, din egendom, och andras egendom (lite luddig här men du måste ju få banka någon som försöker sno din partner/väns bil även om ditt namn inte står på köpehandlingen liksom)

Brottsbalken 24 kap
Om allmänna grunder för ansvarsfrihet.

En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarligt. Rätt till nödvärn föreligger mot:

Ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom, den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning, den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg eller den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458)

En gärning som någon, i annat fall än som nämnts tidigare i detta kapitel, begår i nöd utgör brott endast om den med hänsyn till farans beskaffenhet, den skada som åsamkas annan och omständigheterna i övrigt är oförsvarligt. Nöd föreligger när fara hotar liv, hälsa, egendom eller något annat viktigt av rättsordningen skyddat intresse. Lag (1994:458)

Om någon enligt 1-4§§ i detta kapitel eller enligt 10§ polislagen (1984:387) har rätt att begå en annars straffbelagd handling, har var och en som hjälper honom samma rätt. Lag (1994:458)

Om någon i fall där 1-5§§ i detta kapitel eller 10§ polislagen (1984:387) är tillämplig har gjort mer än vad som är medgivet, skall han ändå vara fri från ansvar, om omständigheterna var sådana att han svårligen kunde besinna sig. Lag (1994:458)

Citat:
Ursprungligen postat av assets
Jag bryr mig inte om detta är sant du är polisanmäld.

Du ser två människor (djur) misshandla ett djur så har inte du rätt (som djur) att misshandla de människor (djur) som misshandlar ett djur!

Hade du verkligen bryt dig om hunden och inte ditt hat mot arabjävlar så hade du polisanmält dem så hade polisen omhändertagit hunden, istället blir du en djurmisshandlare själv.
Nu får istället du en anmälan på halsen.

Sök psykvård.

Och för att använda din logik, som jag i vanliga fall skulle hålla med om, förutom att du har glömt något viktigt.

Han är ett djur, dom är djur, alla är djur. Djur har rätt att göra vad fan dom vill, men man måste stå för konsekvenserna. Dom kunde inte stå för konsekvensen av deras idiotiska handlingar(att plåga ett fastbundet försvarslöst djur), så då kom ett överlägset djur och spöade skiten ur dom, och dom har i sin tur rätt att inte bli sönderslagna, men dom valde att inte använda den rätten. Dom ska vara glada att dom inte blev dödade och uppätna.

Edit: Om rättsordningen anser att egendom är mer värd än ett djurs liv... Ja då vet jag helt enkelt inte. Då vet jag fan helt enkelt jävla inte.
Senast redigerad av Waq 2011-10-14 kl. 20:01.
Citera
2011-10-14, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
Edit: Om rättsordningen anser att egendom är mer värd än ett djurs liv... Ja då vet jag helt enkelt inte. Då vet jag fan helt enkelt jävla inte.
Jag vill hällre ha en bil än en hund det är i alla fall klart.
Citera
2011-10-19, 02:42
Medlem
Marmosets avatar
TS har fortfarande inte berättat vad som blev av hunden, lämnade han bara det stackars djuret där eller vad?!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in