2004-12-15, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Nej. CS:S är inte CS2. CS:S är gamla CS, fast med HL2-motorn.

Edit: Se http://www.csnation.net/view.php/cssource/faq/cs2.csn
Ahaaa.. tufft!
Citera
2004-12-16, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
"Känslan" är borta, men större än i 1.6 enligt mig...

+ Grafiken
+ Att man kan plocka upp granater
+ Banorna

grafiken är bättre absolut, Känslan är det inte, Jag tror inte på när du säger att du spelat sedan beta 5.2, Då tror jag inte du skulle tycka så här, Utan du har max spelat ifrån 1.5. Det är helt jävla omöjligt att röra sig fort och smidigt i Source, springa och bursta är ju helt omöjligt. AWP är slött och man har verkligen ingen fördel av att om man var bra med AWP i 1.6. Nej detta känns som Medal of Honor.

vissa utav banorna har blivit bättre, Cbble är väl en aning bättre, Likaså Italy. Men Dust och Dust2 är bra mycket sämre. Sen att dom plockat bort Nuke och Inferno, två utan dom bästa mapsen ur match perspektiv, Väger över att vissa banor blivit bättre.
Citera
2004-12-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyT
grafiken är bättre absolut, Känslan är det inte, Det är helt jävla omöjligt att röra sig fort och smidigt i Source, springa och bursta är ju helt omöjligt. AWP är slött och man har verkligen ingen fördel av att om man var bra med AWP i 1.6. Nej detta känns som Medal of Honor.

vissa utav banorna har blivit bättre, Cbble är väl en aning bättre, Likaså Italy. Men Dust och Dust2 är bra mycket sämre. Sen att dom plockat bort Nuke och Inferno, två utan dom bästa mapsen ur match perspektiv, Väger över att vissa banor blivit bättre.
hmmm, jag tror nog att de flesta som har spelat sedan 1.3 eller längre känner så..
jag för i övrigt HATAR CS:S, har nästintill lagt ner allt som har med CS att göra för att börja satsa på Quake3 ist, där har ni känsla!
Citera
2004-12-16, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makkan
hmmm, jag tror nog att de flesta som har spelat sedan 1.3 eller längre känner så..
jag för i övrigt HATAR CS:S, har nästintill lagt ner allt som har med CS att göra för att börja satsa på Quake3 ist, där har ni känsla!

Q3 må vara känsla, Men långt ifrån samma känsla som i Q1.

CS är det grym känsla i också, även om alla Quakers å UT nissar vågar erkänna det.
Citera
2004-12-16, 21:48
Medlem
_R_s avatar
Citat:
grafiken är bättre absolut, Känslan är det inte, Jag tror inte på när du säger att du spelat sedan beta 5.2, Då tror jag inte du skulle tycka så här, Utan du har max spelat ifrån 1.5. Det är helt jävla omöjligt att röra sig fort och smidigt i Source, springa och bursta är ju helt omöjligt. AWP är slött och man har verkligen ingen fördel av att om man var bra med AWP i 1.6. Nej detta känns som Medal of Honor.

Jag kan garantera dig att jag spelat sedan 5.2. Har lirat väldigt aktivt och länge, följt med inom scenen och är dessutom VIP på cs.nu's forum (som för övrigt är skräp nuföriden ).

Varför kan jag inte få tycka som jag vill och inte som alla andra? Man måste inte ogilla Source eftersom alla andra gamlingar gör det... Det är inte i närheten av samma känsla som det var innan 1.0 och nej vapnen betéer sig inte på samma sätt. Men jag gillar det ändå, eller tycker åtminstone att det är hyffsat!

En av mina favoriter "proddan" är borta men ska tydligen dyka upp igen och av de screens jag sett hittills verkar den ruskigt lovande!

Jag tycker nästan det märktes större skillnad på själva känslan när 1.0 släpptes, glömmer aldrig vilken "leksaksgubbe"-känsla det var över spelarmodellerna. Långt ifrån realistiska, och mycket mindre...

För att avsluta, jag har spelat länge och mycket, älskar cs fram till 1.3. Tycker att 1.3-1.6 är "OK" dock utan den där känslan som fick en att skippa ett par lektioner för att vara hemma och lira. Source är ok, dock långt ifrån den gamla goda tiden...

Vad talar för att du skulle ha spelat så länge, som du säger att du har, om inte jag "kan" ha gjort det?
Citera
2004-12-17, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
Jag kan garantera dig att jag spelat sedan 5.2. Har lirat väldigt aktivt och länge, följt med inom scenen och är dessutom VIP på cs.nu's forum (som för övrigt är skräp nuföriden ).

hehe att få vara så nära Nostra är ingen merit

Citat:
Vad talar för att du skulle ha spelat så länge, som du säger att du har, om inte jag "kan" ha gjort det?

ingenting.
Citera
2004-12-18, 23:43
Bannlyst
Vad har ni för dator (grafikkort + ram)? Vad har ni i fps?

min fps är mycket låg. Tror att jag har något som är fel.
Citera
2004-12-18, 23:52
Medlem
ztorms avatar
Har lirat sedan 1.3 och jag hatar CS:S
Ligger på 14 fps som högst i CS:S 100 i CS 1.6
Citera
2004-12-19, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ztorm
Har lirat sedan 1.3 och jag hatar CS:S
Ligger på 14 fps som högst i CS:S 100 i CS 1.6

vad har du för dator?
Citera
2004-12-19, 16:50
Awaiting Email Confirmation
jag har 80-140 fps i css (xp 2800+, radeon 9800pro, 512mb ddr)
Citera
2004-12-19, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fumasu
jag har 80-140 fps i css (xp 2800+, radeon 9800pro, 512mb ddr)

jag har 50 och jag har lika mycket ram, samma grafikkort och en P4 3.0ghz
Citera
2004-12-19, 18:27
Awaiting Email Confirmation
Citat:
jag har 50 och jag har lika mycket ram, samma grafikkort och en P4 3.0ghz

jag har iofs tweakat lite för att få bättre fps, hade samma fps som du innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in