2013-08-08, 19:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Tack GrooveMerchant för de fina bilderna. Jag har faktiskt ett svagt minne av att jag kikat över axeln på någon vaktis som varit inne i lokalen ("dasset") någon gång i mitten av 90-talet och då förvarades en massa bråte därinne. Vad jag minns så var lokalen fortfarande kalkad och det fanns "bås" kvar. Dom lär ju inte ha gjort något åt utrymmet.
När var yngre bodde jag i lägenheter i Mjölby och hyrde flera olika källarlokalen i fastigheten (torget-huset/bio-huset). Dom var bra och billiga, men jag var tvungen att sluta pga för mycket källarinbrott.
Det fanns en märkliga utrymmen i den källaren, bland annat ett evakuerat pannrum som hängde ihop med en större "hålighet" som verkade ha inrymt en oljetank (i alla fall enligt ritningen på kåken). "Håligheten" gick bara att nå genom ett hål/lucka högt upp på väggen i pannrummet. Jag planerade att utforska det, men jag ville inte bli påkommen med nåt sånt när jag själv var hyresgäst. Hålet gick i riktning mot NordMills, så jag funderade alltid på om det kunde finnas något sorts större utrymme under gatan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in