2011-11-24, 23:42
Medlem
Vet inte om det är denna toaletten du syftar på men där COOP har byggts nu i centrum så fanns ju för 10+ år sedan(kan varit mindre) en offentlig toalett. Vet en polare till mig som blev av med oskulden på den toaletten tom. Är fortfarande kul att påminna han om det
Citera
2011-11-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomethingThere
Vet inte om det är denna toaletten du syftar på men där COOP har byggts nu i centrum så fanns ju för 10+ år sedan(kan varit mindre) en offentlig toalett. Vet en polare till mig som blev av med oskulden på den toaletten tom. Är fortfarande kul att påminna han om det

Den minns man ju som en del av sin barndom! Undrar just vart den tog vägen, har inte ens reflekterat över att den är borta, men den har ju alltid funnits där.. Är det samma toa som TS pratar om?
Citera
2011-11-30, 23:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Klart att jag minns toaletten vid "standard" (nuvarande Coop Extra, platsen där raggarna samlades på 70-talet!). Vet en kille som slaggade där några veckor när han var hemlös. Sedan gick han upp till Domusfiket och åt frukost!
Det är dock inte den toaletten jag syftar på.

Kan väl lika gärna berätta vad jag pratar om;
Brevid IM:s Livs ("porrkiosken" i folkmun) finns en lliten nerfart till ett soprum. Direkt till vänster när man går ner för den lilla backen finns en dörr in till en sedan länge stängd offentlig toalett. Tror att det fanns där eftersom Mjölby Taxi hade sina lokaler ungefär här och att väntande taxikunder ofta uppehöll sig här (pratar ca 60/70-tal). Toaletten har varit stängd sedan 80-talet.
Citera
2012-01-16, 18:57
Medlem
Originalburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Klart att jag minns toaletten vid "standard" (nuvarande Coop Extra, platsen där raggarna samlades på 70-talet!). Vet en kille som slaggade där några veckor när han var hemlös. Sedan gick han upp till Domusfiket och åt frukost!
Det är dock inte den toaletten jag syftar på.

Kan väl lika gärna berätta vad jag pratar om;
Brevid IM:s Livs ("porrkiosken" i folkmun) finns en lliten nerfart till ett soprum. Direkt till vänster när man går ner för den lilla backen finns en dörr in till en sedan länge stängd offentlig toalett. Tror att det fanns där eftersom Mjölby Taxi hade sina lokaler ungefär här och att väntande taxikunder ofta uppehöll sig här (pratar ca 60/70-tal). Toaletten har varit stängd sedan 80-talet.

Coolt. Detta måste utforskas.
Citera
2012-01-22, 15:12
Medlem
Har för mig att jag hört talas om den med men borde inte kunna ligga bakom IM:s för dörren där leder in till biografen.
Senast redigerad av bloffe 2012-01-22 kl. 15:15.
Citera
2012-01-22, 15:32
Medlem
GrooveMerchants avatar
Om man står framför ingången till IM:s (eller taxikiosken som den fortfarande heter i mitt huvud) så går man åt höger. Där finns en "nedfart" mellan IM:s och butiken som ligger ut mot Kungsvägen. I den nedfarten så finns en dörr på vänster sida in under (nåja) IM:s.

Man kom in genom dörren och gick en halvtrappa ner, om jag minns rätt. Det är trots allt närmare 30 år sedan jag var där inne sist.

Muggen nedanför "standard" är ju annars känd som Mjölbys billigaste rum, ett antal alkisar (Bertil Stridh exempelvis) har tillbringat mången natt där, till en kostnad av 5 kr/natt.

En annan toalett jag minns är den offentliga toaletten under brandstationen i Skänninge. Den var nog öppen något längre men stängde även den på 80-talet.

Edit: Händelsevis så kommer jag åka förbi Mjölby ikväll, om jag kommer ihåg det så stannar jag till och kollar vilka dörrar som finns, och vilken det kan vara.
Senast redigerad av GrooveMerchant 2012-01-22 kl. 15:34.
Citera
2012-01-22, 22:07
Medlem
GrooveMerchants avatar
IM:s (taxikiosken)
http://i42.tinypic.com/2yn5to4.jpg

Nedfarten till höger, dörrarna ligger i "trappen" på vänster sida
http://i43.tinypic.com/14jssd3.jpg

Dörrarna, om jag minns rätt så är det den vänstra som är ingången till toaletten
http://i42.tinypic.com/xfxabr.jpg
Citera
2012-02-01, 02:36
Medlem
Haha klockrena bilder. Fan va kul detta med alla "hemliga" saker är. Någon borde bryta sig in där och fota lite =)
Citera
2012-05-09, 18:27
Medlem
Originalburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomethingThere
Haha klockrena bilder. Fan va kul detta med alla "hemliga" saker är. Någon borde bryta sig in där och fota lite =)

Frågan är dock hur man får upp en sådan dörr. Får traska dit en natt och kika hur det ser ut, vill inte gå ner när man brukar vara ute och gå, för då är det alltid folk i området.
Citera
2013-08-03, 10:31
Medlem
FidoDidos avatar
Vad får er att tro att toaletten finns kvar efter alla år?
Citera
2013-08-04, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Vad får er att tro att toaletten finns kvar efter alla år?
Hoppas den finns skulle vara ballt
Citera
2013-08-07, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0nkel
Hoppas den finns skulle vara ballt
Hmm ibland brukar toaletter stängas av om det hänt en "olycka" där inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in