Det finns roller som ogillas av många. Dessa roller kan vara poliser, kristna, muslimer, dörrvakter, parkeringsvakter osv.
Människan
Om det är människan vi hatar, beror det nog på att personen har valt en väldigt speciell väg i livet. En väg vi själva aldrig skulle ta. Det är valet av väg som gör att vi hatar människan.
Rollen
Om vi hatar rollen. Då är det funktionen som kommer med rollen vi hatar.
Om du nu måste hata eller starkt ogilla vilken roll väljer du?
Hatar du rollen eller människan?
Edit: Insåg att jag formulerade mig rätt dåligt så jag skriver om skiten!
Det beror på vad det gäller ifall man (jag) hatar en människa eller en roll.
T.ex. Jag ogillar religiösa som människor. Och jag ogillar parkeringsvakters roll, inte människan i sig.
Senast redigerad av Floods 2011-10-11 kl. 23:12.
Det är rollen jag hatar, fördomarna spelar en stor roll för hur rollerna oftast är, och man drar för snabba slutsatser om människan i den specifika rollen.
Människan som borde ratas då han är för smart för sitt eget bästa. Sen kan man alltid skylla på roller, som i grund och botten just är människor
Tror du har detta baklänges.
Vad menar ni egentligen med människan?
Rollen (vare sig personlighet eller yrke... Samma sak i slutändan.) är nog det enda ni borde prata om. Verkar till mig som om ni försöker dela på ett koncept.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!