2014-05-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joggerboy
11500 likes nu, detta på bara några timmar. Oh herregud vad detta kan bli stort.

Kul också hur feministerna är som helt galna i gruppen, dom lägger upp bilder på blodiga tamponger, kallar personer för det gamla vanliga "kränkta män" etc

Vore ju helt sinnessjukt om gruppen blir större än FIs grupp på bara några timmar/något dygn.

Du är alltså glad för att den här gruppen får likes. Får man fråga varför det är bra att den här gruppen går många likes på facebook?
Citera
2014-05-27, 17:23
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du är alltså glad för att den här gruppen får likes. Får man fråga varför det är bra att den här gruppen går många likes på facebook?
Får jag fråga, varför inte? Har du läst vad det står på sidan? "Låt människan ta plats, inte könen", tycker jag är ett väldigt uppfriskande ord i ett mediaklimat där ingen kritik alls läggs mot F!. Ett parti som snuddar på kommunism, men som det endast röstas friskt på för att folk tycker att jämstäldhet är bra. Problemet med F!'s "jämställdhet" är att det inte riktar mot jämställdhet. Deras partiprogram handlar bl.a. om att lägga mer pengar till forskning om kvinnliga arbetsskador, även om det är män som står för 95% av arbetsskadeolyckor. Finns väl inga problem där?

Det är också mycket komiskt att de vill kvotera in kvinnor i styrelser, men samtidigt är det minst jämställda partiet bland alla andra riksdagspartiet. F! är ett pajasparti, men eftersom ingen orkar läsa deras partiprogram så röstar de på det ändå.

M! är inte för mäns rätt, utan för allas rätt. Sen ska jag tillägga att jag inte ser detta som något som mer än att faktiskt skapa lite debatt gällande F! usla jämställdhetspolitik, som i mina ögon gör att kvinnan får än en mer offerroll än vad hon redan har idag. Det är invidualism som gör att män inte anses vara lika styrda av olika saker, och genom att låta kvinnor bli mer invidualistiska så blir samhället automatiskt mer jämställt. F! vill precis tvärtom, män är djur och kvinnor är förtryckta, punkt slut.

Men som sagt, att det ska bli ett seriöst parti att rösta på ser jag som högst tveksamt, och jag hade troligen inte röstat på det även om det fanns. Mer ändock. Dessutom erkänner jag att Twitter är ganska roligt att bevaka i dagsläget, #Maskulint Initiativ rekommenderar jag.
Senast redigerad av spyder123 2014-05-27 kl. 17:27.
Citera
2014-05-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Får jag fråga, varför inte? Har du läst vad det står på sidan? "Låt människan ta plats, inte könen", tycker jag är ett väldigt uppfriskande ord i ett mediaklimat där ingen kritik alls läggs mot F!. Ett parti som snuddar på kommunism, men som det endast röstas friskt på för att folk tycker att jämstäldhet är bra. Problemet med F!'s "jämställdhet" är att det inte riktar mot jämställdhet. Deras partiprogram handlar bl.a. om att lägga mer pengar till forskning om kvinnliga arbetsskador, även om det är män som står för 95% av arbetsskadeolyckor. Finns väl inga problem där?

Det är också mycket komiskt att de vill kvotera in kvinnor i styrelser, men samtidigt är det minst jämställda partiet bland alla andra riksdagspartiet. F! är ett pajasparti, men eftersom ingen orkar läsa deras partiprogram så röstar de på det ändå.

M! är inte för mäns rätt, utan för allas rätt. Sen ska jag tillägga att jag inte ser detta som något som mer än att faktiskt skapa lite debatt gällande F! usla jämställdhetspolitik, som i mina ögon gör att kvinnan får än en mer offerroll än vad hon redan har idag. Det är invidualism som gör att män inte anses vara lika styrda av olika saker, och genom att låta kvinnor bli mer invidualistiska så blir samhället automatiskt mer jämställt. F! vill precis tvärtom, män är djur och kvinnor är förtryckta, punkt slut.

Men som sagt, att det ska bli ett seriöst parti att rösta på ser jag som högst tveksamt, och jag hade troligen inte röstat på det även om det fanns. Mer ändock. Dessutom erkänner jag att Twitter är ganska roligt att bevaka i dagsläget, #Maskulint Initiativ rekommenderar jag.

man vill lägga ner pengar på forskning på typiskt kivnnliga arbetskador därför att detta har inte gjorts innan. Manliga arbettskador har forskats på och man har rätt bra hum om vad dessa beror på.
Kvinnliga dito....ex. firbomyalgi, utbrändhet, stresskador, skador vid monotont arbete ex. har man sämre koll på. Och håll i sär arbetsolyckor och arbetsskador.
Citera
2014-05-27, 17:36
Medlem
teflonpannan69s avatar
Vore ju faktiskt väldigt kul ifall de gick om F! i likes
Citera
2014-05-27, 17:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Tämligen intressant initiativ. Kanske inte för att det kommer leda till något men att läsa inlägg från Fi-folk som är förbannade är ytterst givande. Inte minst för att de så tydligt symboliserar ett sådant extremt hat. Vissa kokar nästan sönder av ilska över en sida som detta när det i själva retoriken inte finns ett enda ont ord tillbaka. Undrar vilka som verkligen kan kallas lättkränkta
Citera
2014-05-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vore ju faktiskt väldigt kul ifall de gick om F! i likes

Om de går om FI, vad känner du då?
Citera
2014-05-27, 17:43
Medlem
tuffkatts avatar
https://www.facebook.com/Maskulinitet

För den som inte orkar söka. 12 610 likes i skrivande stund.

http://nyheter24.se/debatt/769685-maskulint-initiativ-all-form-av-kvotering-ar-forkastlig

Inlägg på Nyheter24.
Senast redigerad av tuffkatt 2014-05-27 kl. 17:48.
Citera
2014-05-27, 17:52
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
man vill lägga ner pengar på forskning på typiskt kivnnliga arbetskador därför att detta har inte gjorts innan. Manliga arbettskador har forskats på och man har rätt bra hum om vad dessa beror på.
Kvinnliga dito....ex. firbomyalgi, utbrändhet, stresskador, skador vid monotont arbete ex. har man sämre koll på. Och håll i sär arbetsolyckor och arbetsskador.
Men varför öronmärka pengar för ett visst kön? Ett annat valförslag är att dela upp "Starta upp"-bidraget så att endast kvinnor får ta del av 50%. "Jag håller på att starta ett företag som bygger möbler" "Nej tyvärr, vi har pengar här men de får inte du ha, mansgris". Det är ju detta som är diskriminering. Självklart finns en förståelse för att allt detta skapar en irritation, och den invidualismsyn som är så viktig för invandrare är tydligen helt obetydlig för feminister mot män. Det är det som är fel.

Vad ska ja mer ta, ja, att kvinnor står för 70% av universitetsutbildade är såklart inget mer än rätt i feministisk media, ju fler kvinnor desto mer jämställt. Att de har bättre betyg. Allt detta är helt taget åt sidan av F! och feministisk media, som självklart tycker att det är bra att kvinnor tar mer plats i denna patriakala struktur. Ett annat exempel är Ving, som nyligen skröt med en av de mest jämställda styrelserna med hela 75% kvinnor i styrelsen. En viktig jämställdhetsstolpe för feminismen. De styrelser med hälften kvinnor och hälften män hamnade nånstans på 20:e plats i jämställdhet.

Hur är det jämställdhet? Handlar det om det, eller om att kvinnor vill ta hämnas på den tidigare generationsns män som förtrycker kvinnor? Som sagt, debattklimatet är väldigt konstigt, och heller knappt synligt utanför Flashback. Med en sundare syn på jämställdhet skulle aldrig F! synas. Men vänstermedia är vänstermedia.

I övrigt börjar media reagera lite:

http://nyheter24.se/debatt/769685-maskulint-initiativ-all-form-av-kvotering-ar-forkastlig
Senast redigerad av spyder123 2014-05-27 kl. 17:59.
Citera
2014-05-27, 17:57
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tämligen intressant initiativ. Kanske inte för att det kommer leda till något men att läsa inlägg från Fi-folk som är förbannade är ytterst givande. Inte minst för att de så tydligt symboliserar ett sådant extremt hat. Vissa kokar nästan sönder av ilska över en sida som detta när det i själva retoriken inte finns ett enda ont ord tillbaka. Undrar vilka som verkligen kan kallas lättkränkta

Unga, lättkränkta, homosexuella invandrarkvinnor. Oj, det var inte så PK

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Om de går om FI, vad känner du då?

Vet inte riktigt? Skadeglädje? Tycker det är kul att så många går bananas på sidan bara helt enkelt. Desto större spridning "partiet" får, desto fler flippade reaktioner.
Citera
2014-05-27, 18:00
Medlem
T0xicitys avatar
Jag gjorde en tråd för typ 16 timmar sen om detta, då hade den under +900 gillningar, haah!

(FB) Maskulint Initiativ
Citera
2014-05-27, 18:01
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Om man snokar lite kan man hitta folk som verkar ligga bakom sidan. De verkar trots allt ha skapat en partistyrelse.

Här är en:

https://www.facebook.com/theipongo?fref=nf

Hmm ok, två gemensamma vänner med honom! Bor bara några mil från mig. Intressant! Trodde det var en sida endast för att provocera, men se där, seriöst var det!
Citera
2014-05-27, 18:09
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillbenet
Är dom alltså ett seriöst parti? Trodde först det skulle vara ett skämt liknande Satanistiskt Initiativ, men så verkar det inte vara

Det verkar seriöst! Deras senaste status..
"Svar: Vi jobbar just nu på ett partiprogram där ni snart kommer kunna läsa mer ingående svar. Tillsvidare vill vi vara noga med att vi varken hatar F! eller kvinnor. Vi står för alla människors lika värde. Oavsett kön, ålder, bakgrund eller sexuell läggning och det är i huvudsak det vi ska slåss för.

Fråga: Kommer man kunna rösta på er i Valet 2014?

Svar: Ja!

Svar: Behöver ni hjälp med hemsidor/publicitet etc.

Svar: JA, all hjälp behövs och vi kommer under de närmsta dagarna gå ut med info om hur man blir aktiv inom M!"

https://www.facebook.com/Maskulinitet/posts/1436665969918316
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in