2011-10-10, 14:52
Medlem
Pengar, pengar pengar! Vi behöver pengar för att överleva, leva ett bra socialt liv alternativt för att lyxkonsumera. Pengar kan få de bästa vänner att bli ovänner. En del går över lik medan andra har det så bra att de inte behöver fundera över det. Några bjuder och är generösa andra är snåla och långsiktiga. Det finns de människor som är kungar i baren och det finns de som är kungar på börsen.

Det finns de människor som inga pengar har och det finns de som tillverkar pengar.

Vad betyder pengar för dig?
Citera
2011-10-10, 14:56
Medlem
muskelns avatar
Pengar är frihet.
Citera
2011-10-10, 15:08
Medlem
Potentatens avatar
Pengar är för överlevnad.
Citera
2011-10-10, 15:10
Medlem
Mister-urbans avatar
Pengar är en fantastisk måttstock. Med den måttstocken kan allt jämföras. Äpplen vs Bananer, Olja vs vetemjöl etc. Sedan mäts ju framgång i pengar också då det ofta framställs att mycket pengar är ekvivalent med framgång. Man kan också se pengar som lagrad energi. Du har dina (egentligen värdelösa pappersbitar) pengar fram tills du behöver något - mat, arbetskraft, drivmedel etc.
Citera
2011-10-10, 15:51
Medlem
Trygghet. Desto fler siffror på bankkontot, desto säkrare känner jag mig.
Citera
2011-10-10, 16:17
Medlem
danzos avatar
Pengar betyder mycket för mig.
Pengar betyder säkerhet
Pengar betyder Frihet
Pengar betyder Överlevnad (som någon redan har skrivit)
Pengar betyder att man ibland kan skämma bort sig
Citera
2011-10-11, 13:56
Medlem
prodigy123s avatar
Trygghet och frihet.
Citera
2012-06-22, 03:19
Medlem
rednuws avatar
Pengar är världens största drivkraft.
Vi utbildar oss i flera år och jobbar i flera år bara för att få mer och mer av dessa färglada sedlar så vi kan leva mer och mer.
Oändligt med pengar ger nästan oändligt med frihet,makt,tillgångar och möjligheter.
Alla vill ha pengar, kanske för olika anledningar. Men alla strävar ändå efter att bli rikare. Om man nu inte är tony stark eller joakim von anka..
Citera
2012-08-01, 22:40
Medlem
Jag måste tjäna pengar för att det ska kännas lugnt och att jag ska kunna slappna av.

Har dock inga direkta behov att bränna pengarna vilket gör att det ackumuleras på hög, känner dock fortfarande ångest om jag inte drar in pengar varje dag även fast det är lugnt för flera år framåt.
Citera
2012-08-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednuw
Pengar är världens största drivkraft.
Vi utbildar oss i flera år och jobbar i flera år bara för att få mer och mer av dessa färglada sedlar så vi kan leva mer och mer.
Oändligt med pengar ger nästan oändligt med frihet,makt,tillgångar och möjligheter.
Alla vill ha pengar, kanske för olika anledningar. Men alla strävar ändå efter att bli rikare. Om man nu inte är tony stark eller joakim von anka..

joakim von anka är väll ändå han som strävar mest =)
Citera
2012-08-02, 09:37
Medlem
TripleXLs avatar
Trygghet, frihet, överlevnad.

Folk måste strypa pengaflödet på onödiga saker som är roliga i 5 minuter och sedan slängs på sidan för att köpa en ny pryl som är rolig i 5 minuter till.

Spara pengar och sluta jobba, lev snålt och fritt.
Äta för 500kr/dag och jobba massor eller äta för 50kr/dag och inte jobba alls, jag väljer att vara ledig !
Citera
2012-08-02, 10:35
Medlem
Frihet, resor och upplevelser. Självklart kan man få allt det där utan pengar men att dra iväg till Sydamerika eller Afrika med 50 papp på fickan känns så jävla mycket bättre än inget alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in