Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Nu ska jag berätta en sak för dig. Jag tror att 99% skulle göra ingenting, förutom att känna vrede och sorg. Men skulle fråga sig varför just ens eget barn etc. Ni som sitter bakom bakom skärmen och säger, jag skulle döda honom ute i skogen blabla. Inte en chans. För det första: Ni är för fega. För det andra: Ni vet att ni åker dit och familjen behöver allt stöd de kan få. Blir bara en jobbigare påfrestning om ni skulle åka in i fängelset. Så snälla sluta komma med era trollhistorier om att ni skulle döda personen. För det skulle ni inte... Annars kan ni ju gärna länka källor till liknande fall där föräldrarna dödat personen... Oftast får även polisen tag på gärningsmannen först.
Just Sayin... PS: har inga barn.
+1
Min första tanke var att jag skulle skära förövaren i strimlor och karva ut hans hjärta med en sked...Men du har förstås rätt. Mest med det senare; att det är svårt att vara ett bra stöd för sitt barn om man sitter bakom lås och bom. Men jag vete fan ändå... Som farsa känner man ju hur vilddjuret i en vaknar när man tänker på sånt här. Tänker lite på en självbiografi av en snubbe som heter Rickard Flinga som jag läste. Han skjuter sin arbetskamrat med 12 skott när det kommer fram att han antastat hans dotter (ej våldtäkt dock). Jag kan inte på något sätt känna att det är fel att döda honom. Svår fråga helt enkelt...