2011-10-10, 01:00
Medlem
Whip Its avatar
hej jag skulle behva hjlp ang virtuell milj i mac. Om jag te.x. nu installerare wmware fusion, hur gr man med win 7 efter det ?, jag har nmligen windows nedladdad, men inte p cd?
min hd r formaterad till mac os x extended (journal) spelar d nn roll?
tack!
Citera
2011-10-10, 01:22
Medlem
Sarcituss avatar
Du kan installera frn imagefilen, du vljer ngot i stil med installera utan skiva och d frgar programmet efter en avbild och d vljer du din w7 fil.
Citera
2011-10-10, 12:51
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcitus
Du kan installera frn imagefilen, du vljer ngot i stil med installera utan skiva och d frgar programmet efter en avbild och d vljer du din w7 fil.

tackar, spelar det ngon roll om ens hd r formaterad i mac os x extended (journal) ?
Citera
2011-10-10, 14:13
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
tackar, spelar det ngon roll om ens hd r formaterad i mac os x extended (journal) ?

Om du installerar som virtuell maskin (utan BootCamp) s installeras systemet p en virtuell hrddisk, som i praktiken r en fil bara. D spelar det ingen roll hur din hrddisk r formaterad.

Vill du dock kunna boota frn endast Windows s mste du dela upp hrddisken i tv partitioner och installera systemet p den andra partitionen.

D r det inget virtuellt system utan ett fysiskt separat system som du kan boota datorn p, utan att behva boota Mac OS frst. Vilket du anvnder beror p vad du vill gra.

Virtuella system funkar bra fr det mesta, s lnge du har hyfsat med ramminne, och inte tnker kra ngra krvande spel och s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in