2013-10-11, 06:48
Medlem
ChuckyOnes avatar
Jag skiter fullständigt i vikterna, det är det mest ointressanta i världen för mig. Men ibland kan jag gå ner till 6-8 reps för att chocka kroppen lite bara. Men oftast ligger jag mellan 10-20 reps..

Sen när det kommer till antal övningar, set och hur långt passet är så planeras det aldrig i förväg. Har inget rullande schema från vecka till vecka. Det jag känner mig fräsch i kör jag enda åtanken jag har är att ha lite framförhållning vad som är fräsch för symmetrins skull. Eftersom ja är kroppsbyggare så är det mycket viktigt att få balans och harmoni när det gäller helheten av kroppen.

Sen kan jag se en del mönster när ja ser tillbaka. Eftersom jag prioriterar biceps / triceps / vaderna / baksida lår / ländryggen / brösten. Så försöker jag ge dem en åktur 2 gånger i veckan. Inte alltid det sker på dem alla men försöker..

Jag älskar hur snabbt man återhämtar sig på aas. Tycker det är roligt att träna så uppskattar att kunna träna mer. Men på aas eller inte. Så anser jag att lyssna på kroppen är det viktigaste som finns. Så kommit dit hän då det är den som styr hur jag tränar inte huvudet veckor i förväg. Mycket kan hända som man inte räknat med..

Har förstört axeln 3 gånger typ sen jag var 15, knät rök på grund av kraftig överansträngning som blev en förslitning för vägrade vila och höll på med kampsport, Har även fuckat knäna med för tunga böjar för mitt eget bästa ett par gånger.

All den rehabb och tacksamhet över att lyckats blivit helt bra igen. Har fört mig till mitt tänkande om träning idag. Alltid uppvärmd / strikta repps med vikter jag kan hantera / lyssna på kroppen och käka/sova rätt kommer man hur långt som helst på. Det är en underbar känsla den dagen den polletten trillar ner. För man har mycket mindre lidande att vinna på det.

Mvh
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-10-11 kl. 06:51.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in