2011-10-09, 19:20
Medlem
iamjoness avatar
För det första ber jag om ursäkt om det mot all förmodan skulle finnas en tråd någonstans om just detta problem, men jag har noll koll på datorer i allmänhet, så jag hoppas jag kan få hjälp här. Jag har även googlat och försökt med allt som dykt upp, men utan resultat.

Problemet:

Det kommer upp en varnings-banner och det står följande:

Det gick inte starta programmet eftersom qtgui4.dllsaknas på datorn. Du kan försöka åtgärda problemet genom att installera om programmet.

Hur ska jag veta vilket program det gäller? Det enda som står upe i hörnet är: LiveUpd.exe

Det verkar vara kopplat till virus programmet Norton. Jag har provat att installera om Norton, men problemet består.

Tack på förhand

//Jones
Citera
2011-10-09, 19:25
Medlem
sommarlovs avatar
Jag gissar på Quicktime, avinstallera, installera senaste ver...
Citera
2011-10-09, 19:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sökte nu lite snabbt och fann att denna DLL-fil inte är någon Windows-komponent. Läser man lite till så tillhör denna fil detta program -> Adobe Photoshop Elements

Har du detta program i datorn?
Citera
2011-10-09, 19:26
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag gissar på Quicktime, avinstallera, installera senaste ver...

Ska prova direkt.

Tack
Citera
2011-10-09, 19:27
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Sökte nu lite snabbt och fann att denna DLL-fil inte är någon Windows-komponent. Läser man lite till så tillhör denna fil detta program -> Adobe Photoshop Elements

Har du detta program i datorn?

Jag har Adobe program så som reader kanske något mer, men inte photoshop..
Citera
2011-10-09, 19:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar då först med tipset som sommarlov skrev om. Läser man lite mer om detta så flaggas det som någon infekterad fil.
Citera
2011-10-09, 19:40
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provar då först med tipset som sommarlov skrev om. Läser man lite mer om detta så flaggas det som någon infekterad fil.

Jag håller på att avinstallera alla Adobe programm jag har just nu och quicktime. Hur kommer det sig att inte Norton upptäcker den om det är en infekterad fil?
Citera
2011-10-09, 19:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
Jag håller på att avinstallera alla Adobe programm jag har just nu och quicktime. Hur kommer det sig att inte Norton upptäcker den om det är en infekterad fil?
För Norton är kasst. Hade det en gång, ångrar mig i in i h*lvete. Fick keyloggers, trojaner, spam, det gick inte ens att starta datorn till slut..

Nu kör jag ESET Smart Security 5 och inte fått ett enda virus. Dessutom upptäcker ESET nya virus, som när µTorrent blev hackat.
Citera
2011-10-09, 20:02
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
För Norton är kasst. Hade det en gång, ångrar mig i in i h*lvete. Fick keyloggers, trojaner, spam, det gick inte ens att starta datorn till slut..

Nu kör jag ESET Smart Security 5 och inte fått ett enda virus. Dessutom upptäcker ESET nya virus, som när µTorrent blev hackat.

Ska kolla upp det programmet. Har aldrig någonsin haft problem innan jag skaffade Norton :/

Vad kostar Eset smart security?
Citera
2011-10-09, 20:04
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones

Har avinstallerat allt möjligt nu och problemet verkar vara borta för stunden iaf Får hoppas det håller i sig. Annars lär jag återkomma

Tack för tipsen
Citera
2011-10-09, 20:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://www.eset.se/produkter/eset-smart-security/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem