2012-08-04, 09:12
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
En kanontelefon, har blivit som en liten bebis för mig. Dock har jag några problem.

Först så kan jag inte ansluta USBn till telefonen. Datorn verkar inte hitta telefonen alls. Har testat att starta om både dator och telefon. Det fungerade en gång i början men inte mer.

Den andra saken är när jag tankar ner en app för att ändra tema på telefonen så blir det som det öppnas i ett program. Jag kan alltså använda appen (det nya utseendet) som ett program. Går det att ändra utseendet helt så att det blir standard?

Om man sitter på wifi och blir nedkopplad (som jag blir hela tiden) främst när man tankar filmer, så kostar det lite mkt för mig som använder kontantkort. Hur stänger man ner så att den slutar tanka när min internetuppkoppling dör? Vill alltså att den inte ska dra pengar från mitt kort.
Dra ner rullgardinen och stäng av Mobil data.
Citera
2012-08-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshlandleonid
Nej, dessvärre inte. Har exakt samma problem som du. Försökt läsa mig till en lösning men har inte hittat något. Fick till slut nog och installerade Airdroid - går kanske inte lika snabbt men det fungerar.
Yes jag kör också med Airdroid, det fungerar ju bra, men som sagt lite långsamt när man ska föra över filmer, etc.
Citera
2012-08-04, 21:15
Medlem
Jag var ett problem med fb. När jag ska lägga ut en status eller kommentera något så kraschar Facebook. Har testat alla uppdateringar och installerat fb. Någon så vet hur man fixa problemet?
Citera
2012-08-04, 22:57
Medlem
Africants avatar
Samsung gör bra mobiler/tabs men deras uppdateringar suger (Man kan lätt bli galen av Kies). Efter ett par samsung-mobiler och tabs har jag bestämt mig att aldrig köpa något från samsung. Kolla bara hur snabbt Google ger uppdateringar (e.g Jelly.B) till sina telefoner. För min del blir det Iphone/HTC eller någon telefon från google. (Roota går men jag föredrar annat)
Citera
2012-08-05, 18:05
Medlem
Kan man ta bort hämtningshistoriken på google play?
Senast redigerad av MFKR1 2012-08-05 kl. 18:36. Anledning: Löste de föregående problemen !
Citera
2012-08-05, 18:24
Medlem
hej tappade min mobil i gruset igår och hela displayen sprack! hur ska ja göra nu! köpte den på netonnet och ja hade ingen "försäkring" vad jag vet! går de byta den själv? eller var ska ja lämna in den för att komma billigast undan! tacksam för svar
Citera
2012-08-05, 18:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xazziz
hej tappade min mobil i gruset igår och hela displayen sprack! hur ska ja göra nu! köpte den på netonnet och ja hade ingen "försäkring" vad jag vet! går de byta den själv? eller var ska ja lämna in den för att komma billigast undan! tacksam för svar
Har du hemförsäkring så ring och kolla med dem.
Det kommer säkert kosta men blir ju billigare än att köpa en ny mobil.
Citera
2012-08-05, 19:24
Medlem
Okej ja får kolla med dom då! Googlade lite och såg att de skulle kosta runt 2500 att lämna in den! De bli en dyr tele då ja av 6200 för den!
Citera
2012-08-05, 21:47
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xazziz
Okej ja får kolla med dom då! Googlade lite och såg att de skulle kosta runt 2500 att lämna in den! De bli en dyr tele då ja av 6200 för den!

Anmäl den stulen och få en ny telefon för 1500 spänn via hemförsäkringen.
Citera
2012-08-06, 03:09
Medlem
Hellsings avatar
När jag först köpte telefonen kunde jag ta kort samtidigt som jag spelade in en video, men när jag skulle testa detta nyss så verkar denna funktionen inte längre finnas (knappen för att ta kort är borta)

Har Samsung ändrat detta i nån uppdatering? Hur får man tillbaka den funktionen?
Citera
2012-08-06, 04:54
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Anmäl den stulen och få en ny telefon för 1500 spänn via hemförsäkringen.
obs. gäller bara om man har allrisk-(drulle)försäkring.
Citera
2012-08-06, 06:26
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
En kanontelefon, har blivit som en liten bebis för mig. Dock har jag några problem.

Först så kan jag inte ansluta USBn till telefonen. Datorn verkar inte hitta telefonen alls. Har testat att starta om både dator och telefon. Det fungerade en gång i början men inte mer.

Den andra saken är när jag tankar ner en app för att ändra tema på telefonen så blir det som det öppnas i ett program. Jag kan alltså använda appen (det nya utseendet) som ett program. Går det att ändra utseendet helt så att det blir standard?

Om man sitter på wifi och blir nedkopplad (som jag blir hela tiden) främst när man tankar filmer, så kostar det lite mkt för mig som använder kontantkort. Hur stänger man ner så att den slutar tanka när min internetuppkoppling dör? Vill alltså att den inte ska dra pengar från mitt kort.

Ruggigt dåligt om man som på s2 måste gå in på inställningar och välja "usb lagringsenhet" eller något i i den stilen för stt sedan dra ut sladden och sen sätta i den igen på uppmaning och trycka anslut.

Samma sak när man ska lyssna på mp3 i bilen.

Går det fixa det med någon inställning jag har missat?

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2012-08-06 kl. 07:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in