2004-12-14, 18:50
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Satt och spelade på datorn igår och orkade inte vänta tills datorn hade stängt ner alla filer utan gjorde en "hårdstängning". Följden blev att nu har jag mycket stora ikoner, texter mm. Jag har letat runt i XP men kan inte återställa objekten/ texten/ ikonerna till normal storlek. Som det ser ut nu kunde jag ha nytta av det om jag var gravt synskadad.

Någon som har tips om hur jag ska gå tillväga för att få skärmen normal igen?

/ Tack
Citera
2004-12-14, 18:59
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Satt och spelade på datorn igår och orkade inte vänta tills datorn hade stängt ner alla filer utan gjorde en "hårdstängning". Följden blev att nu har jag mycket stora ikoner, texter mm. Jag har letat runt i XP men kan inte återställa objekten/ texten/ ikonerna till normal storlek. Som det ser ut nu kunde jag ha nytta av det om jag var gravt synskadad.

Någon som har tips om hur jag ska gå tillväga för att få skärmen normal igen?

/ Tack

Högerklicka på skribordet, välj egenskaper. Gå till Utseende. Klicka på Avancerat.. och leta runt och ändra lite..

Eller så testar du bara att ställa om Temat.. borde funka det med
Citera
2004-12-14, 19:14
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappis
Högerklicka på skribordet, välj egenskaper. Gå till Utseende. Klicka på Avancerat.. och leta runt och ändra lite..

Eller så testar du bara att ställa om Temat.. borde funka det med

Det var det jag hade gjort innan, funkade inte alls. Om jag spelar Battlefield Vietnam är det som vanligt. När jag går ur spelet är det enorma ikoner och text.

Någon annan som kan hjälpa?
Citera
2004-12-14, 19:23
Medlem
Spikeys avatar
När du "hårdstängde" av datorn hann inte grafikdrivrutinen återställa bildskärmsupplösningen till den du normalt använder, så nu ser du skrivbordet i samma upplösning som spelet kördes i för tillfället.

Om det inte hjälper (eller går) att ställa tillbaka upplösningen till t.ex 1024x768 har antagligen grafikdrivrutinen fått nåt fel...Testa isf att installera om den.
Citera
2004-12-14, 19:30
Medlem
onemans avatar
Jag gissar också på att det är upplösningen. Prova att höja den.
Citera
2004-12-14, 20:13
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
När du "hårdstängde" av datorn hann inte grafikdrivrutinen återställa bildskärmsupplösningen till den du normalt använder, så nu ser du skrivbordet i samma upplösning som spelet kördes i för tillfället.

Om det inte hjälper (eller går) att ställa tillbaka upplösningen till t.ex 1024x768 har antagligen grafikdrivrutinen fått nåt fel...Testa isf att installera om den.

Ahh, det var det! Slapp att installera om den. Tack för det Spikey och Oneman! En guldstjärna till er bägge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in