2011-10-09, 11:22
Medlem
jag vet inte vad jag ska göra, i augusti i år trappade jag upp snabbt sertralinet till 100 mg, från förra månaden har jag nästan varje dag tagit 5-10 mg sobril, jag mår fortfarande inte så bra det går upp och ner hela tiden, det är så lätt att ta sobril när jag känner att jag mår sämre... jag är mycket hemma själv och har inte nån bra social nätverk. jag vill helst undvika sobril men vadsomhelst att det blir bättre fan alltså sertralinet borde ju ha blivit stabilt vid det här laget.. jag har haft sertralin i fem år. ush det känns så meningslöst ibland, det känns som att jag håller på att gå åt ett destruktivt håll igen. tycker att hela min livssituation är jobbig.
Citera
2011-10-09, 14:20
Medlem
kiwigurkas avatar
Gör ett nedtrappningsschema och trappa ned gradvis. 5-10 mg per dag är inte så mycket att trappa ner ifrån. Det klarar du, du verkar ju ha motivationen.

Kanske skulle du testat någon annan antidepp om sertralin inte funkar så bra? Venlafaxin kanske? Sen måste du ut och röra på dig, inte bara sitta hemma.
Citera
2011-10-09, 17:18
Medlem
5-10mg sobril borde man inte ens känna av, särskilt inte om man ätit det i månader. Är nog mest placebo.
Citera
2011-10-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg
5-10mg sobril borde man inte ens känna av, särskilt inte om man ätit det i månader. Är nog mest placebo.

håller med..jag åt 25mg 3ggr dagligen som grundmedicin i en månad, hade inga problem att sluta.
Citera
2011-10-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
håller med..jag åt 25mg 3ggr dagligen som grundmedicin i en månad, hade inga problem att sluta.

förlåt, 15mg.
Citera
2011-10-16, 23:00
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle

det är tyvärr väldigt olika, vissa människor är genetiskt programmerade för beroende och får svårare abstinenser
Även i små doser kan det ge toleransabstinens om man inte höjer dosen hela tiden, vilket leder till konstant toleransabstinens även om man har en sån liten dos. Benzo är fruktansvärt på den fronten :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in