2011-10-09, 05:13
Medlem
FeedMyInfections avatar
Ja juridik kanske mer eller mindre passar, det jag sitter och funderar på (har fått prickar på lägenheten förr ) är om man skulle kunna tänka sig att duscha 5 på morgonen. 22 så ska det vara tyst häromkring, men det finns inte någon direkt tidpunkt då det blir okej att ta tag i morgon vanor som dusch t.ex. Så är det ändå inte så att man bör fan få duscha halv 6 på morgonen, och är det någon som stör sig på det så är det väl ändå deras fel att dom inte har en passande dygns rytmen
Citera
2011-10-09, 05:25
Medlem
Kör på bara, men du kan ju iaf ha lite respekt och ta en snabbis.
Citera
2011-10-09, 05:26
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Ja juridik kanske mer eller mindre passar, det jag sitter och funderar på (har fått prickar på lägenheten förr ) är om man skulle kunna tänka sig att duscha 5 på morgonen. 22 så ska det vara tyst häromkring, men det finns inte någon direkt tidpunkt då det blir okej att ta tag i morgon vanor som dusch t.ex. Så är det ändå inte så att man bör fan få duscha halv 6 på morgonen, och är det någon som stör sig på det så är det väl ändå deras fel att dom inte har en passande dygns rytmen

Beror väll på reglerna våra regler säger det ska vara tyst mellan 22.00-6.00, duschar man så låter det mycket i rören,så det är bara att följa reglerna,och du ska väll skita i andras dygnsrytm sköt dig själv i stället,bryt mot reglerna om du vill de GO for it,men det kan ju bli konsekvenser
Citera
2011-10-09, 05:53
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Beror väll på reglerna våra regler säger det ska vara tyst mellan 22.00-6.00, duschar man så låter det mycket i rören,så det är bara att följa reglerna,och du ska väll skita i andras dygnsrytm sköt dig själv i stället,bryt mot reglerna om du vill de GO for it,men det kan ju bli konsekvenser

Jo men problemet är att halv 6 är tidigt för vissa, medan jag själv börjar jobba halv 7.
Citera
2011-10-09, 06:02
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Jo men problemet är att halv 6 är tidigt för vissa, medan jag själv börjar jobba halv 7.

Fett drygt,alltså jag vet ju inte hur mycket det låter oss er som sagt.våra rör låter ganska mycket.men annars en snabb dusch på 3-4 min kan ju funka
Citera
2011-10-09, 06:31
Medlem
LemPicas avatar
Kan du inte duscha på kvällen innan du lägger dej?
Problem solved.
Dessutom får du sova en halvtimme längre på morgonen.
Citera
2011-10-09, 09:18
Moderator
Gordon Blixts avatar
Rubriken fixad. TS får en tillsägelse för den ursprungliga rubrikens undermåliga kvalitet.

/Mod
Citera
2011-10-09, 09:18
Medlem
Citat:

Regler i all ära. Det enda lagkravet som finns är att man inte ska störa sina grannar, oavsett tid på dygnet. Sen är normen en arbetande människa, dvs att nattetid ska det vara tyst eftersom folk sover.

ATt ta en dusch någon gång mitt på natten är inget som du kommer bli vräkt för, men är det så pass störande att personer ex vaknar för att du gör det varje morgon, kan det bli ett problem. Men, likväl kan det vara helt okej att duscha halv 6 en vardagsmorgon.
Citera
2011-10-09, 09:24
Medlem
Roedoress avatar
Duscha halv sex på morgonen är väl "okej". Hur är det med att spola på toaletten 03.15?
Vi bor längst upp och längst ut, så vi störs ju inte alls av dom andra. Vi hör dock när tanten under nyser = lyhört.

Och toan ligger vägg i vägg med sovrummet. Så när ungarna är uppe och kissar på natten och spolar så bör man inte vara lättväckt.

Ungarna är 5 och 6år. Dom spolar av ren vana. Vi har sagt att dom kan spola på morgonen men det glömmer dom bort mitt i natten när dom halvt går i sömnen.
Citera
2011-10-09, 09:41
Medlem
Vilket svammel, självklart får du både pissa, skita och spola även mitt i natten.
Citera
2011-10-09, 09:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Tror du dina grannar hör något? Jag har aldrig någonsin hört mina grannar duscha, vare sig före eller efter stambytet. Om du bor i ett väldigt lyhört hus byggt före 1950 kan jag tänka mig att det kan höras, men knappast annars. Det som kunde höras var förr när man tappade upp ett bad. Det var innan de snålspolande kranarna monterades dit och man kunde fylla ett badkar på några få minuter.

Gör så här: Fundera över om du någonsin hört dina grannar duscha eller spola vatten. Hur mycket låter det? Om det låter lite skulle jag i alla fall chansa och ta en snabbdusch på morgonen.
Citera
2011-10-09, 10:22
Medlem
mamaduzs avatar
Självfallet får du ta en dusch innan du ska till jobbet. Det du kan tänka på är väl att det inte är läge att långduscha med tillhörande sångkonsert. Annars så... Folk börjar jobba olika tidigt och från fem och framåt får man vackert räkna med att människor börjar vakna till liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in