Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Om du tror att Intel kommer sitta och pilla sig i naveln i väntan på att AMD släpper sin nya processor så kan du vara så vänlig att sätta dig i hörnet med de andra små barnen som lever i sin egna lilla värld.
Det kommer alltid ny teknologi och nya lösningar. Jag betvivlar att AMD kommer springa ifrån Intel något betydligt för att dom använder en ny teknik som kan öka prestandan 12%. Jag kan köpa att AMD gör snabba processorer för gameing, men jag skulle aldrig sätta nånting annat än en Intel processor i en all-round-burk av många anledningar. Om jag vill gamea på min allvädersburk så skaffar jag ett hårt grafikkort istället, då de flesta spelen idag lägger mer tryck på GPUn än på CPUn. (go go gadget chris sawyer and the assembler-code of cpu-strain-only... nästan)
Se om du kan hitta "Megahertz myth" så får du lära dig ett och annat.
Mja. Unreal 2004 tuggar CPU kraft så det stänker om det, gör förmodligen alla spel me foilages, ragdoll å allt vad det heter. och jo, jag tror att Intel kan börja släpa efter. De har haft så gott som hela marknaden en tid men tappar allt mer nu.