2011-10-08, 15:47
Medlem
meister2002s avatar
Vill gärna få tips om var den bästa thaimaten finns i Stockholm som görs i
thai-kioskerna eller vagnarna som står lite överallt...
Citera
2011-10-08, 16:06
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag gillar yangpara i nacka. Den står brevid ica maxi. MUMMA!
Citera
2011-10-08, 20:15
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Den absolut roligaste står iaf en bit innan man svänger av mot Gustavsberg. Hur bra maten än må smaka där så känns det som man avstår.
Citera
2011-10-09, 20:03
Medlem
Worezs avatar
Tycker dessa thai-kiosker dyker upp överallt numera. Mycket roligare än de korvkiosker de ofta ersätter. Problemet jag ofta är prissättningen. Att betala över hundra kronor för en rätt tillagad i det som kan likna en husvagn känns lite väl i mina ögon. Men som take away-alternativ är det väldigt bra. Dessvärre bor jag i en förort och dessa kiosker ligger ofta inne i stan. Hinner därför bli kallt innan man är hemma, micro fungerar ju, men inte samma sak.

Till tråden, den vid Skanstull mitt emot tunnelbanan är grym. Provade den när de hade ett öppningserbjudande. 2 rätter för 1. Mycket bra. god tofu.
Citera
2011-10-12, 11:54
Medlem
Frank-the-tanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Tycker dessa thai-kiosker dyker upp överallt numera. Mycket roligare än de korvkiosker de ofta ersätter. Problemet jag ofta är prissättningen. Att betala över hundra kronor för en rätt tillagad i det som kan likna en husvagn känns lite väl i mina ögon. Men som take away-alternativ är det väldigt bra. Dessvärre bor jag i en förort och dessa kiosker ligger ofta inne i stan. Hinner därför bli kallt innan man är hemma, micro fungerar ju, men inte samma sak.

Till tråden, den vid Skanstull mitt emot tunnelbanan är grym. Provade den när de hade ett öppningserbjudande. 2 rätter för 1. Mycket bra. god tofu.

Skulle precis säga samma ställe! Oerhört bra mat och service. Äter därifrån ett par ggr i månaden
Citera
2011-10-12, 13:04
Medlem
Herblaws avatar
Någon som kan lista priser på ett antal main-course rätter så man får en prisuppfattning över dessa thaikiosker?
Citera
2011-10-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worez

Gå runt hörnet till Thaiköket istället kostar 10:- mer 1000x bättre
Citera
2011-10-12, 19:54
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Gå runt hörnet till Thaiköket istället kostar 10:- mer 1000x bättre
Åt vilket håll? Upp mot Medborgarplatsen eller Ringvägen?
Citera
2011-10-12, 20:04
Bannlyst
Nummer 13, Pad Ba Mee

Grymt gott
Citera
2011-10-12, 22:39
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Nummer 13, Pad Ba Mee

Grymt gott

Och dessa nudlar kostar?
Citera
2011-10-13, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Och dessa nudlar kostar?
79 med en cola, fast förut gav jag bara 50 kr hade rabatt, men dom har glömt bort mig under sommaren
Citera
2011-10-13, 13:30
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
79 med en cola, fast förut gav jag bara 50 kr hade rabatt, men dom har glömt bort mig under sommaren

För en tallrik nudlar från en take away får det ses som ett rejält överpris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in