• 1
  • 2
2011-10-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxot
hehe ja eller hur.
mm får ta och göra det.. men måste ha något som hjälper mot mina ilningar

Colgate har en tandkräm mot ilningar i tänderna som jag provat, funkar faktiskt helt ok!
Citera
2011-10-08, 18:54
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Samma problem har jag också, för mig uppstod det när jag bytte tandkräm till Pepsodent extra white nånting, aldrig lagt märke till det förut. Såg att det var någon som använde någon form av whitening-tandkräm som också hade drabbats av gummiskinnet. Ni andra som har drabbats av detta, är eran tandkräm någon form utav whitening-tandkräm?
Citera
2011-10-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Samma problem har jag också, för mig uppstod det när jag bytte tandkräm till Pepsodent extra white nånting, aldrig lagt märke till det förut. Såg att det var någon som använde någon form av whitening-tandkräm som också hade drabbats av gummiskinnet. Ni andra som har drabbats av detta, är eran tandkräm någon form utav whitening-tandkräm?

Sensodyne whitening var boven i mitt drama!
Citera
2011-10-08, 19:45
Medlem
loxots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o

Jepp, sensodyne whitening använder jag
Citera
2011-10-08, 21:14
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
får också så de perioder jag snusar runt en dosa per dag.

Som det står över.

Jag får det dock om ja biter på insidan av kinderna med, oftast när ja blir uttråkad. börjar ja bita smått i kinderna.

Sen när ja snusar är det bara under läppen där jag lägger snusen.

Om du ofta har dött skinn så gå till läkare, annars om det är sällan så är det inte så farligt.

Mvh
Citera
2011-10-08, 23:16
Medlem
mrbeyonces avatar
Shit! Fan vad skönt att läsa detta... ! Har faktiskt oroat mig för det här eftersom jag har haft samma upplevelse.
Använder Sensodyne Whitening så där har jag väl svaret antar jag. Får bleka tänderna istället.
Citera
2011-10-13, 00:08
Medlem
Sjögräss avatar
Det är inte tandkrämen som lägger sig som en hinna, det är en allergisk reaktion. Hade också detta problemet pga whitening-tandkräm (aldrig haft problemet tidigare dock). Gäller att byta tandkräm.
Citera
2016-02-01, 02:41
Medlem
Jag har fått detta precis, men jag använder Oral-B's dynga...

Så jävla otäckt bara, man tror ju typ att man har någon slemsjukdom eller nått
Citera
2016-02-01, 03:04
Bannlyst
Det är inte så intressant.

Men just slemhinnorna i munhålan byts ut ganska ofta.

Det är när vi sover som kroppen återhämtar sig och ersätter sig. Gammal hud ersätts av ny hud och slemhinnor. Det är inte värre än så.

Som läkare råder jag ingen att försöka pilla med ett sår i munnen. Det kommer definitivt att läka ihop! Men jag vet att alla patienter gillar att försöka fixa det med tungan.

Citat:
Ursprungligen postat av loxot
Tja.

På senaste tiden när jag vaknar på morgonen så får jag som något konstigt "skinn" i munnen som går att dra bort jätteenkelt. Jag vet inte om det är just skinn men det känns som det i alla fall. Det sitter fast på insidan av munnen, till exempel insidan av kinderna.
Går hur enkelt som helst att pilla bort och när jag tittar på det så ser det ut som lite slajmigt, vitt skin..

Är det någon av er som vet vad det här är för något? Vore intressant att veta.
Senast redigerad av Joar53 2016-02-01 kl. 03:28.
Citera
2016-02-01, 10:09
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joar53
Det är inte så intressant.

Men just slemhinnorna i munhålan byts ut ganska ofta.

Det är när vi sover som kroppen återhämtar sig och ersätter sig. Gammal hud ersätts av ny hud och slemhinnor. Det är inte värre än så.

Som läkare råder jag ingen att försöka pilla med ett sår i munnen. Det kommer definitivt att läka ihop! Men jag vet att alla patienter gillar att försöka fixa det med tungan.

Såvitt jag vet är det få människor som råkar ut för att sjok av mucosa deskvamerar nattetid, varför det åtminstone för mig låter intressant. Och bara för att klargöra: cellproliferationen pågår i mucosan dag som natt, något du som läkare säkert vet

Hoppas f.ö. att TS har fått svar på sin fem år gamla fråga.
Citera
2016-02-01, 10:39
Bannlyst
Hippokrates läkared vid antikens gryning eller 5 år gamla frågor?

Klart vi kan svara på allt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Såvitt jag vet är det få människor som råkar ut för att sjok av mucosa deskvamerar nattetid, varför det åtminstone för mig låter intressant. Och bara för att klargöra: cellproliferationen pågår i mucosan dag som natt, något du som läkare säkert vet

Hoppas f.ö. att TS har fått svar på sin fem år gamla fråga.
Senast redigerad av Joar53 2016-02-01 kl. 10:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in