Jag satt och tänkte på detta för ett tag sedan. Hur jag som laglydig privatperson utan skumma kontakter skulle kunna förgifta en någon. Det jag kom på är att använda sig av Lömsk flugsvamp (en av dom giftigaste svamparna i världen, växer i stora delar av Sverige). Att helt enkelt ta svampen, torka den och mala till ett fint pulver. Inkludera detta i valfri maträtt och tada!
Jag satt och tänkte på detta för ett tag sedan. Hur jag som laglydig privatperson utan skumma kontakter skulle kunna förgifta en någon. Det jag kom på är att använda sig av Lömsk flugsvamp (en av dom giftigaste svamparna i världen, växer i stora delar av Sverige). Att helt enkelt ta svampen, torka den och mala till ett fint pulver. Inkludera detta i valfri maträtt och tada!
Låter intressant faktiskt men problemet är väl att detta lätt syns på obduktionen?
Nikotin kan man ge vem som helst, rökare eller ickerökare. Det är ett av dom mest dödliga gifter som finns.
Men om man ska döda någon så ska man ju se till att kroppen inte hittas. Det är det viktiga. Hur man dödar personen är ju totalt ointressant.
Tänkte för att få bort kroppar: Finns det någon extremt frätande syra som kan göra detta? Minns att jag såg en dokumentär om en person i London som ska ha dödat en massa människor genom att lägga de i ett badkar med frätande syra och sedan voila så blev kroppen till vätska som han sedan bara släppte ut i avloppet. Skitsnack eller finns det sådant?