Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Ok tack jo det borde väl också funka bra. Lägga antidepressiva eller i lugnande i sprit kan det vara effektivt om personen i fråga tar sådant? Dvs då skulle ju obducenten tro att personen varit slarvig eller begått självmord?
Nej, inte antidepressiva.
Blanda opiater (morfin, kodein, etcetera) och bensodiazepiner (alprazolam, etcetera) med alkohol, så har du en riktigt dödlig dryck. Offret kommer bara att lägga sig ner för att vila, och sluta andas. Inga tecken på yttre våld, alls. En mycket stillsam död, och obducenten kommer nog att tro som du skrev, ja.