2004-12-14, 10:15
Bannlyst
Jag har i åratal köpt vanliga möss och tangentbord men retat mig något enormt på alla sladdar som jämt är för korta och/eller i vägen. Dessutom är det irriterande som tusan att 2004 behöva rengöra valsarna på musen. Icke bra. Därför ska jag nu köpa ett trådlöst tangentbord och en trådlös optisk mus.

Mina krav är att det ska ha någorlunda räckvidd mellan den lille mottagaren och prylarna samt vara ett "vanligt" tangentbord, d.v.s. inte uppdelat i två små öar som blivit vanligare nu. Det ska dessutom vara prisvärt, d.v.s. jag är inte beredd att betala en tusenlapp för en plastbit. Upp till en 400-500 kr är jag beredd att gå, men icke mer.

Efter lite slösurfande på Pricerunner så hittade jag detta:
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/keyboards/202261/details

Vad tycks? Har Ni några erfarenheter av det här paketet?

// Roger P.
Citera
2004-12-14, 10:21
Medlem
Nappiss avatar
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/keyboards/details?saved_products=0%2C276650%2C223105&c_27665 0=276650&c_223105=223105

jag tycker du ska sattsa på någon av de två. Dom är bäst enligt mig.

Fungerar jätterbra
Citera
2004-12-14, 10:23
Medlem
Sujoks avatar
Kör själv med trådlös mus. Jag kan säga att jag inte direkt gillar trådlös mus. Visst nice utan tråd eller sladd kanske man ska säga. Med tanke på att den har batterier i sig så blir musen lite tyngre vilket är ganska tråkigt om man spelar en hel del. Sen slukar den batterier så har fått köpa en GP powerbank som står och arbetar i ena hörnet. Visserligen så slukar den inte så farligt mycket. Svårt att säga hur länge de varar om man powergajmar.
Men det är nog från mus till mus.
Spelar man mycket ska man nog ha en annan mus, en lite snabbare och lättare, annars funkar de nog bra.
Citera
2004-12-14, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nappis
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/keyboards/details?saved_products=0%2C276650%2C223105&c_27665 0=276650&c_223105=223105

jag tycker du ska sattsa på någon av de två. Dom är bäst enligt mig.

Fungerar jätterbra
Problemet är att bästa pris för det där ena låg på nära 2.000 kr och det andra på runt 800 kr. Så kul är det inte...

Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Kör själv med trådlös mus. Jag kan säga att jag inte direkt gillar trådlös mus. Visst nice utan tråd eller sladd kanske man ska säga. Med tanke på att den har batterier i sig så blir musen lite tyngre vilket är ganska tråkigt om man spelar en hel del. Sen slukar den batterier så har fått köpa en GP powerbank som står och arbetar i ena hörnet. Visserligen så slukar den inte så farligt mycket. Svårt att säga hur länge de varar om man powergajmar.
Men det är nog från mus till mus.
Spelar man mycket ska man nog ha en annan mus, en lite snabbare och lättare, annars funkar de nog bra.
Nu har jag en ganska stor näve så tyngden och storleken blir nog inga problem. Som Du skriver så är batterierna en fördyrande sak och jag använder datorn mycket. Men, man får väl köpa en GP Powerbank också...

// Roger P.
Citera
2004-12-14, 10:37
Medlem
aac_rippers avatar
Du kommer tröttna på att byta batterier

Länge leve sladd!
Citera
2004-12-14, 10:52
Medlem
Bråkmakarns avatar
Lånar lite plats i tråden.. Hur länge räcker batterit i ensåndär mus om man har datorn igång dygnet runt, och sitter och arbeter/slösurfar vid datorn ca 12 timmar/dagen?
Drygt att behöva byta batteri 3 gånger om dagen ju..
Citera
2004-12-14, 10:57
Medlem
andree_larssons avatar
Logitech Deskopt LX700 är inte att rekomendera

Extra knapparna är runda och otydliga och en trådlös mus är inte heller att rekommendera pga batteri och skit samt att det är efterhäng på sågott som alla möss idag (har dock ej testat mx1000)

Kan rekommendera paketet med MX700 musen om det är trådlöst du vill ha, tangentbordet är super i det paketet (dock så är MX700 musen jävligt seg och mycket efterhäng så spela kan man inte med den)
Citera
2004-12-14, 10:57
Medlem
TrialByErrors avatar
Labtec har ett trådlöst paket för 296 SEK
Kvaliten är jag osäker på men det ligger i den prisklass du vill ha.

Angående bytande av batterier finns numer uppladningsbara möss, ex Logitech CL Desktop LX700, saltar 996 SEK på OnOff.

Microsoft har ett antal trådlösa varianter som ligger i intervallet 600 - 1000 SEK beroende på om du vill ha fingeravtrycksläsare och ett gäng med knappar du aldrig använder på tangentbordet. Själv gillar jag rena enkla tangentbord och lutar åt att köpa Logitech DiNovo Media Desktop 2.0 Uppladdningsbar med USB hub på laddenheten och ett numeriskt tangentbord jag kan fjanta runt med när jag räknar fakturor...

EDIT: Labtec Desktop hittar du på OnOff
Citera
2004-12-14, 10:59
Medlem
andree_larssons avatar
Logitech MX700 är också uppladdningsbar, sändaren/mottagaren i paketet med MX700 musen är ju laddare också
Citera
2004-12-14, 11:01
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andree_larsson
Logitech Deskopt LX700 är inte att rekomendera

Extra knapparna är runda och otydliga och en trådlös mus är inte heller att rekommendera pga batteri och skit samt att det är efterhäng på sågott som alla möss idag (har dock ej testat mx1000)

Kan rekommendera paketet med MX700 musen om det är trådlöst du vill ha, tangentbordet är super i det paketet (dock så är MX700 musen jävligt seg och mycket efterhäng så spela kan man inte med den)

Men satan, var jag så klantig och klistra in LX700 ?!!

Var ju såklart meningen att klistra MX700, vilket jag äger.. (får väl skylla på att jag är trött) Jag har kört det länge, och inte behövt byta betteri i tangentbordet eller musen. Med tanke på att man får med uppladdningsbara batterier till musen. Som man laddar i tillhörande docka. Och detär himla bra batteritid. jag klarar mig mer än en vecka utan att ladda.

Fö. tycker jag musen duger finfint till spel. Förutsättande att man har en bra musmatta
Citera
2004-12-14, 11:22
Medlem
Bråkmakarns avatar
Inflikar att igår köpte jag en mus ny mus på Clas Olsson för 29:-.
Fungerar utmärkt i.o.m att jag inte spelar på datorn
Citera
2004-12-14, 11:34
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Inflikar att igår köpte jag en mus ny mus på Clas Olsson för 29:-.
Fungerar utmärkt i.o.m att jag inte spelar på datorn

Gammle Clas ja.. Dom har billiga prylar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in