Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-07, 21:56
Medlem
när jag öppnar en mapp så väljer jag att visa innehållet i "lista" form. men varför ändras då det för alla andra mappar? irriterande när det ändras i "den här datorn" då jag där vill ha i "sammanfattning" form. hur löser jag detta?
Citera
2011-10-08, 08:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem + version + utgåva?
Citera
2011-10-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem + version + utgåva?
vista home premium 64 sp2
Citera
2011-10-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
när jag öppnar en mapp så väljer jag att visa innehållet i "lista" form. men varför ändras då det för alla andra mappar? irriterande när det ändras i "den här datorn" då jag där vill ha i "sammanfattning" form. hur löser jag detta?

När du har My computer/mapp/filvy uppe, gå till menyn Tools -> Folder options -> Fliken View -> Reset folders. Gissningsvis har du (eller Vista själv ) fått för sig att använda alternativet till vänster om, "Apply to all folders."

Ser du inte Tools-menyn, tryck på alt-tangenten eller Alt+T när du är i en mappvy.
Citera
2011-10-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
När du har My computer/mapp/filvy uppe, gå till menyn Tools -> Folder options -> Fliken View -> Reset folders. Gissningsvis har du (eller Vista själv ) fått för sig att använda alternativet till vänster om, "Apply to all folders."

Ser du inte Tools-menyn, tryck på alt-tangenten eller Alt+T när du är i en mappvy.
fungerar inte
vill ha "den här datorn" i sammanfattning. och resten av alla andra mappar i "lista" form. eller är det jag som inte förstod hur man gör.
Citera
2011-10-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
fungerar inte
vill ha "den här datorn" i sammanfattning. och resten av alla andra mappar i "lista" form. eller är det jag som inte förstod hur man gör.

Sitter inte på Vista home premium själv, men jag har det så just nu.
Har satt list-vy och sedan valt "Apply to all folders", därefter har jag ändrat vyn till content i Den här datorn och den sparas för sig medan alla andra mappar behåller listvy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in