2011-10-07, 18:07
Medlem
Som det enorma death metalfan jag är så har det knappast undgått mig att den 13 December iår så är det exakt 10 år sedan Chuck Schuldiners tragiska död år 2001. Så för att så många som möjligt ska få reda på det, så skapar jag den här tråden så att alla vi metalfans kan hylla Chuck som en enda stor familj den 13 December!

Hur kommer du hedra Chucks minne? Själv så kommer jag lyssna igenom hela Death's Diskografi, och inget annat förutom Death kommer spelas den dagen!
Citera
2011-10-07, 19:27
Medlem
Bonzo666s avatar
Jag tänker lyssna på "Leprosy" och "Scream bloody gore" innan jag somnar. Death, och Chuck Schuldiner, var ett väldigt intressant band och en föregångare som heter duga.
Citera
2011-10-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Death, och Chuck Schuldiner, var ett väldigt intressant band och en föregångare som heter duga.

Verkligen! Synd att han, precis som många andra underbara musiker var tvungen att dö i förtid... Det amerikanska sjukförsäkringssystemet är rubbat.
Citera
2011-12-13, 03:18
Medlem
comm_ons avatar
Kommer ha på mig min Chuck Schuldiner T-shirt, kommer lyssna genom ALLA album, i kronologisk ordning!
Citera
2011-12-13, 03:35
Medlem
kvertys avatar
jag kommer köpa några folkisar och lyssna igenom dom album jag har.
Citera
2011-12-13, 08:23
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Rubriken modifierad, så att den innefattar både bandet Death och dess förgrundsfigur, Chuck Schuldiner a.k.a. "the Godfather of Death Metal", samt för att diskussionen ska kunna hålla även efter detta specifika datum.

/Mod.
Citera
2011-12-13, 15:15
Medlem
Voodooprastens avatar
Tänkte själv skapa en sådan här tråd idag!

Sitter själv just nu och lyssnar igenom alla hans skivor. Är just nu på Spiritual Healing.
Citera
2011-12-13, 17:17
Medlem
maper74s avatar
Drar fram Scream bloody gore lp jag köpte förra året och öser på
Citera
2011-12-13, 22:17
Medlem
devilocks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=tCiDtjqLxYY

Han verkar ha varit en väldigt intelligent och sympatisk människa och en grym förebild, inte bara för de som gillade hans musik men rent av folk i allmänhet tycker jag.

Väldigt distinkt i sitt gitarrspel och låtskrivande var han också. Varje album har liksom ett unikt sound, vilket inte är så konstigt med tanke på de konstanta bytena av bandmedlemmar, men det visar också på en ständig utveckling från Chuck både text- och musikmässigt. Tycker det är få andra band jag hört som har samma kombination av kontinuitet och utveckling, eller hur man ska säga...

http://www.youtube.com/watch v=u3DdQ0bb-rg

Kommer aldrig sluta lyssna på Death, deras musik kommer alltid att hålla.
Citera
2011-12-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Kommer ha på mig min Chuck Schuldiner T-shirt, kommer lyssna genom ALLA album, i kronologisk ordning!

Gjorde samma sak tidigare iår på hans födelsedag, men igår fick det bli Scream Bloody Gore för min del. Var tyvärr inte hemma så jag kunde lyssna på fler skivor.

Citat:
Ursprungligen postat av kverty
jag kommer köpa några folkisar och lyssna igenom dom album jag har.

Låter utmärkt det!

Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Rubriken modifierad, så att den innefattar både bandet Death och dess förgrundsfigur, Chuck Schuldiner a.k.a. "the Godfather of Death Metal", samt för att diskussionen ska kunna hålla även efter detta specifika datum.

/Mod.

Jättebra

Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Tänkte själv skapa en sådan här tråd idag!

Sitter själv just nu och lyssnar igenom alla hans skivor. Är just nu på Spiritual Healing.

Hehe okej Jag var ganska tidigt ute med tråden, mest för att så många som möjligt skulle få veta om datumet.

Citat:
Ursprungligen postat av devilock
Han verkar ha varit en väldigt intelligent och sympatisk människa och en grym förebild, inte bara för de som gillade hans musik men rent av folk i allmänhet tycker jag.

Väldigt distinkt i sitt gitarrspel och låtskrivande var han också. Varje album har liksom ett unikt sound, vilket inte är så konstigt med tanke på de konstanta bytena av bandmedlemmar, men det visar också på en ständig utveckling från Chuck både text- och musikmässigt. Tycker det är få andra band jag hört som har samma kombination av kontinuitet och utveckling, eller hur man ska säga...

Håller med till fullo
Citera
2012-04-11, 14:13
Medlem
omskurengurkas avatar
Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna uppskatta någon form av Death Metal, tills jag upptäckte Death.

För första gången lyssnade jag idag på Symbolic, fastnade direkt. Jag vet inte vad det är jag älskar mest, Chuck's extrema men begripliga sångstil, dem progressiva elementen, det jazz-inspirerade trumkompet eller Chuck's utsökta gitarrspel. Varför kan inte all Death Metal låta så här

Ska köra vidare med Human, Individual Thought Patterns och Sound Of Perseverance snart.

Lite tips på liknande band skulle uppskattas
Citera
2012-04-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omskurengurka
Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna uppskatta någon form av Death Metal, tills jag upptäckte Death.

För första gången lyssnade jag idag på Symbolic, fastnade direkt. Jag vet inte vad det är jag älskar mest, Chuck's extrema men begripliga sångstil, dem progressiva elementen, det jazz-inspirerade trumkompet eller Chuck's utsökta gitarrspel. Varför kan inte all Death Metal låta så här

Ska köra vidare med Human, Individual Thought Patterns och Sound Of Perseverance snart.

Lite tips på liknande band skulle uppskattas

Kul att du gillar Death, Symbolic är ett mästerverk! De andra skivorna du nämner är även dem underbara, så du har mycket bra musik framför dig

Death har en ganska unik stil, men jag tror du skulle uppskatta Atheist och Cynic också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in