2004-12-13, 23:49
Medlem
Har en platta är lite osäker på hur jag ska ha den för att hålla den mjuk och fin inte, asså så den torkar saktare om man kan säga så!? tacksam för alla svar.. vill gärna ha några knep..
Citera
2004-12-14, 00:27
Medlem
Salmons avatar
stoppa den i en lufttät burk, glasburk med såndär gummiring, typ så man har mysli i, eller en fet konservburk i glas å stoppa i frysen, så håller det sig finfint!

men även om man har den i rumstempererad luft tvivlar jag på att den blir torr, eller? det finns ju inte direkt någon vätska som kan avdunsta om det e fina grejjer vi snackar om
Citera
2004-12-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salmon
stoppa den i en lufttät burk, glasburk med såndär gummiring, typ så man har mysli i, eller en fet konservburk i glas å stoppa i frysen, så håller det sig finfint!

men även om man har den i rumstempererad luft tvivlar jag på att den blir torr, eller? det finns ju inte direkt någon vätska som kan avdunsta om det e fina grejjer vi snackar om
det e fina grejjer men torkar endå snabbare än vad jag trodde, har dem än så länge i en hylla med handuk lindad runt dem.. men den verkar kall när jag tar i den.. jag vet ska ta en syltburk stoppa i sån här tätande skumgummi eller vad det e sån man har i väggar så att det ska bli varmt o tätta till...
Citera
2004-12-14, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baboo
Har en platta är lite osäker på hur jag ska ha den för att hålla den mjuk och fin inte, asså så den torkar saktare om man kan säga så!? tacksam för alla svar.. vill gärna ha några knep..

Jag lindar in min i gladpack så den blir helt lufttät. Sedan lägger jag den på något ställe där den inte utsätts för värme eller solljus.

Gjordes en studie i USA där man mätte hur stor THC nedbrytningen var under olika förvaringstempraturer, och där kom man till att ju kallare desto bättre...

Men gör man sig av med haschet inom ett par månader spelar det ingen roll.

Problemet med att lägga den i frysen är att det tar ett tag att tina, och ska man snabbt cutta upp den i femmor vill man inte direkt vänta en timme på att den ska tina.

Däremot har man mjukt hasch är det väldigt viktigt att den inte torkar ut, enklast genom att slå in i gladpack och inte utsätta för onödig värme.

(Att tina den i mikron är INTE bra!)
Citera
2004-12-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Jag lindar in min i gladpack så den blir helt lufttät. Sedan lägger jag den på något ställe där den inte utsätts för värme eller solljus.

Gjordes en studie i USA där man mätte hur stor THC nedbrytningen var under olika förvaringstempraturer, och där kom man till att ju kallare desto bättre...

Men gör man sig av med haschet inom ett par månader spelar det ingen roll.

Problemet med att lägga den i frysen är att det tar ett tag att tina, och ska man snabbt cutta upp den i femmor vill man inte direkt vänta en timme på att den ska tina.

Däremot har man mjukt hasch är det väldigt viktigt att den inte torkar ut, enklast genom att slå in i gladpack och inte utsätta för onödig värme.

(Att tina den i mikron är INTE bra!)
Gladpack??? vad menar du vanligt platsfolie???
Citera
2004-12-15, 11:53
Medlem
The_arnes avatar
Citat:

Ehhh, ja vanlig plastfolie aka gladpack. Har du aldrig sett brajj inlindat i gladpack människa?
Citera
2004-12-15, 15:15
Medlem
dasspappers avatar
Citat:

det kanske är sånt du borde ta reda på innan du skaffar skiten?
Citera
2004-12-15, 15:57
Medlem
min är stenhård... måste värma bladet på kniven för att kunna dela skiten. Kanske ligger det nåt i att det är bättre om det är mjukt men jag bryr mig inte jag blir bäng på en 03:a... sen får folk skriva vad de vill!
Citera
2004-12-15, 20:05
Medlem
Citat:

Jag och de många andra som hanterar hasch väljer just gladpack framför andra förpackningsmaterial eftersom det är:

1) Genomskinligt - Packar man en femma kan den som får den enkelt se att det är hasch och inte en liten tegelsten.

2) Relatvt lukt-,luft- och vattentätt - Packar man den bra slipper man oroa sig för att det ska torka, lukta eller bli blött.

3) Billigt - Typ 10-30 kr för en rulle som räcker ett år ifall du inte livnär dig som haschförsäljare.

4) Tillgängligt - Det är få personer som inte har gladpack hemma.

I brist på gladpack kan man naturligtvis använda papper, påsar, aluminiumfolie och allt annat man kan hitta, men gladpack är bäst på alla punkter. Möjligtvis är väl det faktum att det är genomskinligt en liten nackdel ibland, men linda några extra varv så löser du det problemet.
Citera
2004-12-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Ehhh, ja vanlig plastfolie aka gladpack. Har du aldrig sett brajj inlindat i gladpack människa?
nejj :O klart det har jag ju gjort det e vad alla gör o alltid har gjort men jag undra om det va samma eller nått annat speciellt.. om du läser vad jag frågar första gången så slipper du fråga 2dra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in