2004-12-13, 21:08
Medlem
hyperon4s avatar
Hej alla....jo.. jag är nybörjare...(mycket glatt överaskad dock) ....Det är så att jag tänkte köpa en bong(har läst/hört att det ska vara mycket skönare att röka då)...och det jag vill veta är hur man "bereder" en bong alt.vattenpipa..

jag har tängt mig en pipa i denna stilen:

http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/1935/Produktkatalog/Bongar//B-AC011_stor.jpg

ska man ha trådriste?..var? (noob) ...och hur ska man mecka..(som när man röker joppe) eller?... hur?
Citera
2004-12-13, 21:50
Bannlyst
Jag var i Iran nyligen och köpte hem 4 vattenpipor

2 ganska stora och 2 små ..

Vad jag lärde mig där när de rökte tobak med smak var att de först.

1. häll i vatten i flaskan eller va de e där nere ..alt. Du kan hälla i några isbitar i vattnet också så de blir iskallt..

2. La på folie på hålet, sen tog fram en kniv gjorde massa hål ..eller hmm, säg 10 hål ..sen tryckte in den i hålet där uppe .. sen

3. hällde i tobaken så de låg på foliet och hålet fanns under så när man värmde så ska de in genom hålet.

4. sen tog de ny folie la de på hålet, gjorde 10 hål där med MEN här ska man inte trycka in den ..den ska ligga PÅ hålet ..sen lägger man på varm varm kol på den ..

å sen e de bara att börja röka ..å så ..de tar tid innan de väl börjar bli varm och komma igång ..

detta e vad ja vet av tobakrökning, vet inte om de e så med majja eller hasch, om nån vet bättre eller så ..så berätta med vattenpipa ..
Citera
2004-12-13, 22:06
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperon4
Hej alla....jo.. jag är nybörjare...(mycket glatt överaskad dock) ....Det är så att jag tänkte köpa en bong(har läst/hört att det ska vara mycket skönare att röka då)...och det jag vill veta är hur man "bereder" en bong alt.vattenpipa..

jag har tängt mig en pipa i denna stilen:

http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/1935/Produktkatalog/Bongar//B-AC011_stor.jpg

ska man ha trådriste?..var? (noob) ...och hur ska man mecka..(som när man röker joppe) eller?... hur?

Det bästa är sluta med droger, spar till en bil eller motorcyckel, eller annat!
Citera
2004-12-13, 22:10
Medlem
Hemlighetens avatar
Jag tänker göra en bild... du ska få se.

Robin Wood. Detta forumet handlar om cannabis, varför hänger du inte på något motorcykelfroum istället?

Bilden kommer snart.
Citera
2004-12-13, 22:33
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Det bästa är sluta med droger, spar till en bil eller motorcyckel, eller annat!
Det är en intresse sak. Du kanske hellre lägger dina pengar på en motorcykel medans andra väljer att lägga dom på cannabis.
Citera
2004-12-13, 22:37
Bannlyst
fan, man kan ju dö av motorcykel å grejer. rök på, men inte ofta så e de bättre
Citera
2004-12-13, 22:39
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse
fan, man kan ju dö av motorcykel å grejer. rök på, men inte ofta så e de bättre
Precis! Jag vet att motorcykel olyckor skördar fler liv en vad cannabis rökning gör.
Citera
2004-12-13, 22:45
Medlem
Hemlighetens avatar
Jag kom på att bongen är en väldigt avancerad pryl, så jag glömde bort vad det var... bilden gjorde jag så gott jag kunde. Hoppas den ger dig lite mer uppfattning iaf...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Whoa.jpg
Citera
2004-12-13, 22:46
Medlem
ljungbackas avatar
Det brukar finnas ett "turbohål" i dessa vattenpipor, täpper man till det hålet med fingret så kommer det bara gött genom munstycket(nästan ingen luft)!
Testa det!
Citera
2004-12-13, 23:43
Medlem
Betong_Taxens avatar
du behöver egentligen inte mecka alls... bong är utmärkt ifall man vill freebejsa haschet.... smula bara ner det i koppen å elda hela tiden som du suger på den... grymt jobbigt för halsen å lungorna dock. ej att rekomndera för nybörjade. ska du ha tobak i så använd inte så mycket tobak för då får det inte plats i koppen.

på bongen eller vattenpipan ska det sitta ett litet hål någon stans. fyll med vatten tills du e 2-3cm under hålet med vattenytan. håll förhålet när du suger så du fyller bongen med rök sen när du känner att du inte får plats med så mycket mer i lungorna så släpper du hålet å suger till ordentligt.

tänk på att du röker bong å inte holk eller spliff. det går inte att först ta munbloss å sen dra ner det i lungorna. ta ett djup andetag i dendär. andas in hela tiden, annars blir du bara besviken.
Citera
2004-12-13, 23:49
Medlem
.
Citera
2004-12-13, 23:59
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
i bong röker man såklart rent.
i tobak finns det nikotin som är ett gift

mmm... frågan e hur flimmerhåren lever loppan hos en nybörjare ifall man röker rent.... kommer ihåg att de gjorde grymt ont i lungorna bara av å röka spliff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in