2004-12-13, 21:06
Medlem
Henkots avatar
Har precis fått en ny dator men brännaren fungerar inte. När jag ska starta brännar processen finns inte min brännare att välja i inställningarna. Dvd brännare är det, det enda som finns är image cd recorder tror jag den heter, det blir inget på cd skivorna som jag bränner för det är fel brännare inställt men som skriver finns bara image cd recorder att välja. Supporten kunde inte hjälpa heller, de sa bara att jag skulle formatera den direkt men det ska gå att fixa, hjälp snälla
Citera
2004-12-13, 22:14
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Har precis fått en ny dator men brännaren fungerar inte. När jag ska starta brännar processen finns inte min brännare att välja i inställningarna. Dvd brännare är det, det enda som finns är image cd recorder tror jag den heter, det blir inget på cd skivorna som jag bränner för det är fel brännare inställt men som skriver finns bara image cd recorder att välja. Supporten kunde inte hjälpa heller, de sa bara att jag skulle formatera den direkt men det ska gå att fixa, hjälp snälla

Vad är det för brännare?
Har brännaren drivrutiner installerade? Om den har det, kolla efter ny version.
Citera
2004-12-13, 22:38
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag gissar att det är en DVD-brännare och att brännarprogrammet du använder är för gammalt för att fixa dvd's. Skaffa dig en nyare version !

/#LOUDmouth#
Citera
2004-12-13, 22:40
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag gissar att det är en DVD-brännare och att brännarprogrammet du använder är för gammalt för att fixa dvd's. Skaffa dig en nyare version !

/#LOUDmouth#

Nero 6 Utmärkt program
Citera
2004-12-13, 23:33
Medlem
Henkots avatar
Jag fick med nero men det finns bara image cd creator
Citera
2004-12-13, 23:37
Medlem
Seldars avatar
kolla så att du har aspi-drivrutiner. Sen brukar jag göra imager av allt jag ska bränna och sen bränna med dvd-decrypter. klockrent.
Citera
2004-12-14, 08:43
Medlem
athlons avatar
Vad har du för version av Nero?
Citera
2004-12-14, 15:32
Medlem
Henkots avatar
Jag har den som följde med, nero express 6
Citera
2004-12-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seldar
kolla så att du har aspi-drivrutiner. Sen brukar jag göra imager av allt jag ska bränna och sen bränna med dvd-decrypter. klockrent.
Seldar: hur gör du dessa imager?

Tack för ordet
/Peter
Citera
2004-12-14, 19:17
Medlem
Spikeys avatar
Du har troligtvis en "bundlad" version av Nero, dvs. den fungerar endast med en viss brännare. Av allt att döma sitter det fel brännare i burken, eller så känner inte Nero igen brännaren p.g.a strul med ASPI-layern.
Citera
2004-12-14, 20:56
Medlem
Henkots avatar
Supporten säger : Formatera datorn genast, alla som köper den sortens dator av oss måste formatera
Citera
2004-12-14, 21:02
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Supporten säger : Formatera datorn genast, alla som köper den sortens dator av oss måste formatera

Seriöst?
Hmm...Lär ju inte bli så mycket bättre av det....Är den ny så borde du få det fixat kostnadsfritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in