2004-12-13, 20:49
Medlem
j00hans avatar
Finns det sånna? Jag såg för längesen på tv att dom hade några datorglasögon på sig... tror det va någon spel dom spelade när dom hade på sig dom! Någon som vet om det går att köpa och vad jag menar?
Citera
2004-12-13, 20:55
Medlem
Nappiss avatar
Du menar att i glasögonen finns skärmen? Och att man kan gå runt i spel och vara delaktig ungefär? Viritual reality..

Och om det är det du menar har jag ingen som helst aning om det finns att få tag i eller vart eller om det överhuvudtaget existerar på marknaden. Jag har då inte sett nåt liknande iaf..
Citera
2004-12-13, 20:59
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappis
Du menar att i glasögonen finns skärmen? Och att man kan gå runt i spel och vara delaktig ungefär? Viritual reality..

Och om det är det du menar har jag ingen som helst aning om det finns att få tag i eller vart eller om det överhuvudtaget existerar på marknaden. Jag har då inte sett nåt liknande iaf..

Aaaa något liknande sånt... såg på tv att dom höll på med sånt för längesen. Tänkte om det gick å köpa eller något liknande sånt iaf.
Citera
2004-12-13, 20:59
Medlem
Makehastes avatar
Jag tänkte direkt på såna där Q8-glasögon som folk köper för att slippa skärmens strålning när de sitter vid datorn...
Citera
2004-12-13, 21:06
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag tänkte direkt på såna där Q8-glasögon som folk köper för att slippa skärmens strålning när de sitter vid datorn...

hehe, aaa men det e det inte....
Citera
2004-12-13, 21:06
Medlem
pockis avatar
Jag tror inte jag sett något om det sedan mitten av 90-talet. Vet inte riktigt varför det inte fungerade.
Vi har ett par (prototyp tror jag) på kontoret i alla fall, från när min chef pysslade med spelutveckling.
Jag har funderat på att norpa dem och testa med HalfLife2
Dom ser rätt häftiga ut, inte mycket större än vanliga glasögon, och glaset är genomskinligt tills man slår på dem.
Citera
2004-12-13, 21:10
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Jag tror inte jag sett något om det sedan mitten av 90-talet. Vet inte riktigt varför det inte fungerade.
Vi har ett par (prototyp tror jag) på kontoret i alla fall, från när min chef pysslade med spelutveckling.
Jag har funderat på att norpa dem och testa med HalfLife2
Dom ser rätt häftiga ut, inte mycket större än vanliga glasögon, och glaset är genomskinligt tills man slår på dem.

Så det går inte att köpa några sånna eller liknande alltså?
Citera
2004-12-13, 21:12
Medlem
assmans avatar
det du tänker på är förmodligen 3d-glasögon. en modernare variant av de gamla med grön och röd cellofan.

principen var, om jag fattat det rätt att glasen bestod av två lcd-plattor som antingen kunde vara genomskinliga eller inte. sedan växlade dem transparens i samverkan med skrärmen, och därigenom gavs en "3d känsla". hur bra dom var vet jag inte, men iom att dom är ganska ovanliga så borde det betyda att dom sög.

http://www.edimensional.com/

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=25
Citera
2004-12-13, 21:14
Medlem
"Årets bluffprodukt" i Teknikmagasinets katalog för en herrans massa år sen om jag inte missminner mig
Citera
2004-12-13, 21:19
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
"Årets bluffprodukt" i Teknikmagasinets katalog för en herrans massa år sen om jag inte missminner mig

Men fan är dom så kassa? Vad jag fattar det för är det precis som en skärm fast i glasögonen? Grafiken å allt det andra är väl lika bra?
Citera
2004-12-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j00han
Men fan är dom så kassa? Vad jag fattar det för är det precis som en skärm fast i glasögonen? Grafiken å allt det andra är väl lika bra?
Bluffprodukt som i helt påhittad, fiktion. Men det var läänge sen. Vill också minnas att jag läst nån artikel nånstans om glasögon med inbyggd skärm som klarar en rätt bra upplösning, det på senare år. Mer info kan jag inte klämma ur mitt hjärnkontor.
Citera
2004-12-13, 21:24
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
Bluffprodukt som i helt påhittad, fiktion. Men det var läänge sen. Vill också minnas att jag läst nån artikel nånstans om glasögon med inbyggd skärm som klarar en rätt bra upplösning, det på senare år. Mer info kan jag inte klämma ur mitt hjärnkontor.

Okej... Men det borde väl ge en jävla känsla att spela t.ex Shoot Em up spel när man har glasögonen på sig. Då borde det bli en jävla känsla... tycker jag iaf (?). Detsamma med att kolla på film borde väl vara gött?

Är det bara skräp på eDimensional sidan eller är det något att ha?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in