2011-10-06, 18:27
Medlem
OK, det var ganska svårt att komma på en bra rubrik till detta men:

Jag söker en viss godissort som fanns i ett fåtal lösgodissortiment. Den såg ut som "Hallonlakritsskallen" fast en djävul istället för döskalle. Och "djävulen" var formad som en uppochned vänd triangel (5-7 cm per sida). Halva sidan var lakrits och andra var röd i smaken av chili/nåt starkt á la Röd Chili - oxå från BUBS!

Jag minns att Konfekta hade den i sitt sortiment och hette "Diablos" (plu)
Och vad jag vet så tillverkar inte Konfekta godis, utan är mer en "mellanhand" som Karamellkungen, dvs köper in från tillverkaren och säljer ut det till grossisterna.

Jag är tacksam för svar och kanske även länkar t bilder som ni tror är den jag söker efter. Jag kan ta en titt och bedöma...
Citera
2011-10-06, 18:49
Bannlyst
Den är så extremt god att det inte är sant, brukar köpa upp det godiset för 100kr lösvikt (4,49kr/hg).
Kommer ihåg att jag såg någon affär sälja det utanför t-centralen eller hötorget. Vet ej om det var Ica eller någon random affär. Brukar ej vara istan så kan inte kolla upp det på närmare håll.

Edit: Snackar om typ 1 vecka sen!
Citera
2011-10-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Den är så extremt god att det inte är sant, brukar köpa upp det godiset för 100kr lösvikt (4,49kr/hg).
Kommer ihåg att jag såg någon affär sälja det utanför t-centralen eller hötorget. Vet ej om det var Ica eller någon random affär. Brukar ej vara istan så kan inte kolla upp det på närmare håll.

Edit: Snackar om typ 1 vecka sen!
SHIT man tackar! dit måste jag åka o kolla! Fan det var längesedan jag stoppade en av dessa i käften Såg du vilken tillverkaren det var? Det brukar ju stå en lapp över lådorna
Citera
2011-10-06, 19:13
Bannlyst
Syftar på
Kolla runt på http://www.bubs.se/losgodis sidan så hittar du säkert den du menar
Citera
2011-10-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Syftar på
Kolla runt på http://www.bubs.se/losgodis sidan så hittar du säkert den du menar
Förlåt om jag formulerade mig otydligt. Vad jag menade är att BUBS Röd Chili var lik i smaken och färgkombinationen! Men tack ändå!
Citera
2011-10-17, 14:58
Medlem
Jag vet att många hatar lakrits och dyl. De flesta söker efter snacks eller chocklad, inte lösgodis. Så jag skulle uppskatta om någn hjälper mig lite att finna denna underbara godissorten! Tackar tackar på förhand alla fleshbäckare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in