2004-12-13, 18:24
Medlem
bananes avatar
Ska försöka börja äta lite nyttigare och som i kombination med spagetti och köttfärsås och kycklingrätter jag käkar varannan dag tänkte jag köra med lite fisk.

Så nyttiga och lättlagade recept på fiskrätter tas tacksamt emot, kanske hinner testa något redan ikväll?
Citera
2004-12-13, 22:41
Medlem
Universals avatar
Jag kan starkt rekomendera den billiga och otroligt goda torsken, har här tre beprövade recept på torsk, alla goda och enkla.

Torsk i det gröna
Mandelfisk
Denna lite mer komplex:
Fiskgratäng
Citera
2004-12-13, 23:56
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universal
Jag kan starkt rekomendera den billiga och otroligt goda torsken, har här tre beprövade recept på torsk, alla goda och enkla.

Torsk i det gröna
Mandelfisk
Denna lite mer komplex:
Fiskgratäng

Jag kan starkt rekommendera att inte köpa svensk torsk eftersom den är nära att utrotas...
Citera
2004-12-14, 00:02
Bannlyst
precis min tanke också.. tänker speciellt på trålningen i östersjön under 80-talet... fy fan... ett alternativ är ju Hoki-filé som säljs i de flesta matvarubutiker och som i min mening är minst lika god... men som absolut inte är utfiskad på något sätt
Citera
2004-12-14, 09:50
Medlem
Universals avatar
men erkänn det är jävligt gott!
Men visst hoki fungerar utmärkt det också, eller varför inte dne lite billigare sejen
Citera
2004-12-14, 10:00
Medlem
ljungbackas avatar
Citat:
..... ett alternativ är ju Hoki-filé som säljs i de flesta matvarubutiker....
Alaska pollock?

Lägg några fiskblock i en microsäker form med lite vatten på botten ca 1cm.
Salta och krydda fisken(tex svamp, lagerblad eller vad du vill), himla gott att blanda i vittvinsvinäger i vattnet.
In med skiten i microugnen och när fisken är genomkokt ca 5min ta ur den och ät med mos.
Enkelt, snabbt och gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in