2011-10-06, 17:19
Medlem
Hej, jag var tvungen att installera om från windows 7 home premium 64bitar till ultimate 32bitar för att installera de program som jag framförallt skulle använda datorn till, då de endast stödjer 32bitar professional eller ultimate.

Sagt och gjort så har jag windows 7 ultimate 32bitar på datorn. Men när jag väl ska installera alla uppdateringarna så fungerar inte de som jag hämtade från packard bell´s download center (bara några enstaka).

Jag kan även inte göra en fabriksåterställning då jag inte kan komma in till packard bell recovery manager då jag tänkte köra en virtuell pc i det medföljande operativsystemet.

Så hur ska jag gå tillväga för att få kompatibla drivrutiner (räcker med drivrutiner till grafikkortet) då windows 7 inte själv hittar dessa eller möjliggöra en fabriksåterställning?
Citera
2011-10-06, 17:20
Medlem
Vad har du för grafikkort? Du kan troligtvis tanka ner dom från www.ati.com eller www.nvidia.com.

Om du inte vet vad du har för kort så kan du kolla upp det och annan hårdvara med detta gratis-program:
http://www.hwinfo.com/
Citera
2011-10-06, 18:01
Medlem
Oj, glömde skriva det men det är amd radeon 6370M 512mb
Vet du hur man kan få igång fabriksåterställningen?
Citera
2011-10-06, 18:19
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville209
Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning
Citera
2011-10-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning

När jag går in där så hittar dator inga systemåterställningar (fast det är oväsentligt då jag vill göra en fabriksåterställning) och jag kan inte hitta någon backup. Man kan däremot välja var man vill återställa filer ifrån men när jag ska browsa så är det endast inom nätverket :/.
Citera
2011-10-06, 18:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
När jag går in där så hittar dator inga systemåterställningar (fast det är oväsentligt då jag vill göra en fabriksåterställning) och jag kan inte hitta någon backup. Man kan däremot välja var man vill återställa filer ifrån men när jag ska browsa så är det endast inom nätverket :/.
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning\Avancerade återställningsmetoder
Citera
2011-10-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning\Avancerade återställningsmetoder

Kollat där också, datorn hittar inget. Det ända den säger är ifall jag har en backup/återställningsskiva så kan jag använda den.
Citera
2011-10-06, 19:19
Medlem
Ska ta och ringa supporten imorgon och se vad de har att säga, men kom gärna med fler förslag hur jag kan få tillbaka fabriksåterställningen ifall supporten inte löser det.
Tack för hjälpen!
Citera
2011-10-06, 22:04
Medlem
Citat:

Sånt brukar man få bränna ut på skivor nu för tiden. Det ska ligga i recovery manager-programmet. Om du har tur så har du fått med färdiga skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in