• 3
  • 4
2012-01-12, 17:12
Medlem
OnkelBrajjas avatar
Nä, personalen på ica hade ringt polisen som kom och tog mitt paket, vet inte varför dom fattade misstankar för hemulens paket/brev är så diskreta. Kan jag förvänta en husrannsakan? Har 6-apb och tram hemma som jag inte vill bli av med..
Citera
2012-01-12, 17:43
Medlem
Incabuloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelBrajja
Nä, personalen på ica hade ringt polisen som kom och tog mitt paket, vet inte varför dom fattade misstankar för hemulens paket/brev är så diskreta. Kan jag förvänta en husrannsakan? Har 6-apb och tram hemma som jag inte vill bli av med..

Detta var fan inte bra, blir lite nojjig nu för jag har själv ett paket från hemulen som ligger och väntar på att jag ska hämta ut det. Sa personalen på ica att polisen varit där när du skulle hämta ut det alltså?

Är väl bäst att du gömmer det ordentligt eller förvarar det på annat ställe den närmsta tiden.
Citera
2012-01-12, 18:07
Medlem
Stormorfars avatar
Haha sick, jag har hämtat ut 15 paket via poste restante, från polen och tjeckien med diverse stämplar på och dom har gett mig brevet utan konsekvenser. Det är inte deras jobb alls även om dom vet att det är droger i brevet. Har varit rejält uppenbart vissa ggr men dom har inte brytt sig ett smack..

Är den under utredning får dom ta grejerna, men är dom ej under utredning tror jag du kmr få tillbaka sakerna. Husrannsakan finns inte på kartan om det var lagliga saker som inte ens är under utredning.

Göm tramadolen möjligtvis, men jag tror inte dom lägger rersurer på husrannsakan över lagliga grejer.

Kolla upp vad fan du beställer nästa gång.
Citera
2012-01-13, 00:27
Medlem
andibullas avatar
vad hände? tillkallade ica polis ?

edit ojsan trodde inlägget var nytt
Senast redigerad av andibulla 2012-01-13 kl. 00:30.
Citera
2012-01-13, 00:32
Medlem
andibullas avatar
du och dina kompisar kanske varit där flummiga eller så? eller så är det en liten by ? Ica personalen kanske har barn som hört rykten osv kan vara massor, de ringde snuten på min polare gång då han varit o hämtat ut stora pillerpaket och varit så jävla fluddrad varje gång han var där
Senast redigerad av andibulla 2012-01-13 kl. 00:51.
Citera
2012-01-13, 00:48
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andibulla
du och dina kompisar kanske varit där flummiga eller så? eller så är det en liten by ? Ica personalen kanske har barn som hört rykten osv kan vara massor, de ringde snuten på min polare en gång då han varit o hämtat ut stora pillerpaket och varit så jävla fluddrad varje gång han var där

EDIT:
Han gick dit o skulle hämta ut paketet, men ica sa att det inte fanns där en halvtimma senare stormar polisen huset med polishund.
Det enda lyckliga var att även fast de inne i huset skrek att de hadde 2 pittbullhanar så skulle snutarna prompt in genom dörren med hunden det slutade med att de två pitbullsen klippte snuthunden ordentligt

http://www.vf.se/node/915

EDIT 2 Du kommer inte få tillbaka grejjerna sen den nya analoglagen kom.
Senast redigerad av andibulla 2012-01-13 kl. 00:54.
Citera
2012-01-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelBrajja

I vanliga fall brukar polisen dyka upp just när man har hämtat det.
Jag skulle nog inte förvara något hemma, polisen kör med att de mistänker att det är narkotika och det kan ge fog för husransakan. Även om det är ett löjligt argument då de troligen vet att det är lagliga ämmnen.

Tror inte att de väntar på analys resultat allt för länge innan.

https://www.flashback.org/leave.php?...true%23comment

pastar in den artikeln också
Citera
2012-01-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Är den laglig vilket dom mesta svenska är så har du inget att bekymra dig för.
Men du kommer inte få tillbaka påsen då dom har rätt att stjäla den från dig även om den är laglig, tack vare den nya lagen som gäller från 1:a april.

Om du vill veta säkrare än så går du tala om vad den heter samt var du köpt den.

Vad är det för lag som trädde i kraft den 1:a april som alla pratar om?..
Jag har hört något om att polisen kan ta vårat röka om det anses bli narkotikaklassat i framtiden.

Men jag är inte riktigt säker.. någon som kan länka en källa till denna "lag"?
Citera
2012-01-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gelgz
Jag har hört något om att polisen kan ta vårat röka om det anses bli narkotikaklassat i framtiden.

Sök....
Citera
2012-01-16, 01:25
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gelgz

http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid...bet=2011%3A111

Citat:
Ursprungligen postat av entens
Sök....

Nu är det inte så att han har startat en ny tråd eller något, chilla drygpelle.
Citera
2012-05-03, 23:10
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid...bet=2011%3A111

Nu är det inte så att han har startat en ny tråd eller något, chilla drygpelle.

"Svensk författningssamling 2011:111

Det kan förekomma fel i författningstexterna, och bilagor kan saknas. Kontrollera därför alltid mot den tryckta versionen.

Lag (2011:111) om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser
Inga bilagor
SFS nr: 2011:111
Departement/myndighet: Justitiedepartementet Å
Utfärdad: 2011-02-10
Tryckt version: pdf, utan ändringar (Lagrummet)
Ändringsregister: SFSR (Lagrummet)
Källa: Regeringskansliet / Lagrummet
Lagens syfte och tillämpningsområde
1 § Denna lag syftar till att förebygga att människor missbrukar vissa hälsofarliga substanser.

2 § Denna lag gäller för substanser som
1. har förklarats som narkotika enligt förordningen (1992:1554) om kontroll av narkotika eller som hälsofarlig vara enligt förordningen (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor enligt en förordning som har beslutats men ännu inte trätt i kraft,
2. har förklarats som narkotika enligt en internationell överenskommelse som Sverige har tillträtt men där förklaringen ännu inte har trätt i kraft här i landet, eller
3. kan antas komma att av regeringen förklaras som narkotika eller som hälsofarlig vara enligt någon av de i punkt 1 angivna förordningarna.

Förutsättningar för förstörande
3 § Om en substans som avses i 2 § på grund av omständigheter i det enskilda fallet kan antas vara avsedd att användas i syfte att uppnå berusning eller annan påverkan och då kan komma att förorsaka skada eller dödsfall, får beslut fattas om att substansen ska förstöras."

Stämmer jävligt bra in på alkohol inte sant? Särskilt sista stycket =P
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in