2011-10-06, 01:15
Medlem
Imbapwnn00bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidiVici
Endast i Bjuv

Skämt åsido, jag tror att Patrik (pappan) led av någon sjukdom där man samlar och samlar (finns det?). Eller kanske snarare som Anders säger, den ekonomiska ställningen gör att man ställer in sig på att allt går att sälja och att man kommer att bli jätterik. Försvarsmekanism.

Brorsan mådde nog inte så bra heller, citat "Tanken var ju att köpa det här huset och bo i det tillsammans med våra fruar"... Nu bor jag själv inte ute på vischan, men så bor man väl inte normalt?
Citera
2011-10-06, 01:26
Medlem
Phenom82s avatar
Arga snickaren borde seriöst ha anmält familjen för misshandel, man såg ju riktigt hur mycket stryk hans hjärta tog av att "resonera" med patrik.

"ska du sälja den här krokodilen?!"
"jau"
"den är trasig?!"
"jau"

ARGH! sälj Skåne tack.

Kommer inte sova inatt för att jag är så jävla irriterad på de där packet.

Hoppas soc tar barnen fortare än kvickt.
Citera
2011-10-06, 01:35
Medlem
VidiVicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbapwnn00b
Brorsan mådde nog inte så bra heller, citat "Tanken var ju att köpa det här huset och bo i det tillsammans med våra fruar"... Nu bor jag själv inte ute på vischan, men så bor man väl inte normalt?
Haha ja vad kan man säga, det är sådana som ger bönderna dåligt rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av Phenom82
Arga snickaren borde seriöst ha anmält familjen för misshandel, man såg ju riktigt hur mycket stryk hans hjärta tog av att "resonera" med patrik.

"ska du sälja den här krokodilen?!"
"jau"
"den är trasig?!"
"jau"

ARGH! sälj Skåne tack.

Kommer inte sova inatt för att jag är så jävla irriterad på de där packet.
Hoppas soc tar barnen fortare än kvickt.

Därtill när han öppnar lådan och hittar kottar och stenar...
-Men den skau vi sälja
-men det är stenar
-jau men det är till fontänen
-du menar denna, men vem vill köpa den?!...

Jag kan inte så något hinder för socialen att ingripa, allt stämmer kan jag tycka: dålig ekonomi, vanvård och misär. Enda hindret vore väl om familjen intygar att man skall flytta, men då borde man i alla fall omhänderta tills flytten ägt rum..
Citera
2011-10-06, 01:37
Medlem
Både mamman och pappan verkar har flagrant OCD.

Annars hade dom sålt av skitet.

Evt försvarade mamman bara pappan.
Citera
2011-10-06, 02:12
Medlem
om inte socialen ingriper i detta fall så är det bara att inse att socialen i bjuvs kommun är totalt inkomptenta..och i så fall borde bjuvs sociala myndigheter granskas..
huset är rena dödsfällan för småbarn..
anders skulle inte ens kallat in hjälp för att ordna en lägenhet till dom..
han skulle ordnat psykhjälp till dom..dom är ett prakt exempel att svenska regeringen har misslyckas totalt när det kommer till den psykiska sektorn..
hela den inavlade familjen hör hemma på ett dårhus,, sluten avdelning..
Senast redigerad av redgunn 2011-10-06 kl. 02:26.
Citera
2011-10-06, 02:15
Medlem
gottmospahedens avatar
Det sjuka är ju att de inte sålde skiten när han ändå erbjöd de 15.000.

Den ena brodern hade ju uppskattat värdet på skiten till 20.000, 5 tusen hit och dit är väl skitsnack egentligen. Förståeligt med ungarnas minnessaker, men Arga Snickaren skulle ju låtit familjen välja ut de viktigaste lådorna att behålla.

Jag är sjukt förbannad på att de ens rustar upp badrummet och övervåningen, ett sådant jävla slöseri på ett gäng äckliga jävla idioter som inte ens kan ta tag i skiten för att ge sina barn ett bättre liv. Låt soc tvångsplacera barnen i ett bra hem, det är de fan värda.
Citera
2011-10-06, 02:28
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Det sjuka är ju att de inte sålde skiten när han ändå erbjöd de 15.000.

Den ena brodern hade ju uppskattat värdet på skiten till 20.000, 5 tusen hit och dit är väl skitsnack egentligen. Förståeligt med ungarnas minnessaker, men Arga Snickaren skulle ju låtit familjen välja ut de viktigaste lådorna att behålla.

Jag är sjukt förbannad på att de ens rustar upp badrummet och övervåningen, ett sådant jävla slöseri på ett gäng äckliga jävla idioter som inte ens kan ta tag i skiten för att ge sina barn ett bättre liv. Låt soc tvångsplacera barnen i ett bra hem, det är de fan värda.

Jag är helt jävla mållös. Hur fan kan det gå så käpprätt åt helvete. Varför skaffar man barn om man befinner sig i en sådan sits? Vad tänker man man med?

Att Arga Snickaren erbjöd dom 15.000:- för skräp och dom tackar nej är ju ännu värre.

Håller helt med dig att soc borde tvångsplacera barnen, synd om dom ju. Fick man veta vad Patrik jobbade med? Hörde något om "skåne-dejt" som han tydligen hade startat.

Förstår fortfarande inte hur man kan köpa ett hus när man inte har pengar och sedan bara låta det förfalla. Skulle vara kul att se en uppföljning på denna familj!
Citera
2011-10-06, 02:42
Medlem
VidiVicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Jag är helt jävla mållös. Hur fan kan det gå så käpprätt åt helvete. Varför skaffar man barn om man befinner sig i en sådan sits? Vad tänker man man med?

Att Arga Snickaren erbjöd dom 15.000:- för skräp och dom tackar nej är ju ännu värre.

Håller helt med dig att soc borde tvångsplacera barnen, synd om dom ju. Fick man veta vad Patrik jobbade med? Hörde något om "skåne-dejt" som han tydligen hade startat.

Förstår fortfarande inte hur man kan köpa ett hus när man inte har pengar och sedan bara låta det förfalla. Skulle vara kul att se en uppföljning på denna familj!

Ja skånedejt stämmer bra, men han har dock inte startat något bolag:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....vUC1php1t4pssk
Man blir inte förvånad.. Det verkar dock som att brodern har flyttat, han finns inte på adressen.

Och det finns en uppföljning fyra månader efter, finns att se på samma sida som programmet på webben.

Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Borde inte du få en varning för missledande rubrik?

"Arga Snickaren får barn omhändertagna av socialen"

Sedan skriver du:
"Är det då möjligt att någon som sett programmet lämnar in en anmälan till sociala myndigheter? Jag tror att chansen är rätt stor."

...

fan också, jag som hoppades på att aset satt i knipa

Kanske det men jag syftar på att han indirekt får barnen omhändertagna då man gör ett program om spektaklet.
Senast redigerad av VidiVici 2011-10-06 kl. 02:46.
Citera
2011-10-06, 03:35
Medlem
Rands avatar
Dessa aftonbladet rubriker .
Nu följer jag inte programmet utan endast slökollat nångång.
Är inte hela grejen med programmet att han är arg och sedan rustar dom upp det och allt blir lyckligt?

Isf borde det vara svårt att omhändertag barnen.
Som sagt så följer jag inte, så har ingen aning. Får väl ta och se avsnittet i frågan.
Citera
2011-10-06, 04:06
Medlem
vilka e det som pröjsar renoveringen ?
Citera
2011-10-06, 04:24
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillisar
vilka e det som pröjsar renoveringen ?

Antingen så är det produktionsbolaget Nordisk Film som betalar för det eller så är de sponsrade av de företag vars grejer används. Alternativt en mix av båda. Vi fick bl.a se en ganska fet Hemtex logga flera gånger när de bar in saker osv så antagligen så är det saker de har fått av Hemtex i gengäld av produktplacering.
Citera
2011-10-06, 05:55
Medlem
Leavess avatar
Alltså stackars barn att behöva få en sådan uppväxt enbart på grund av föräldrarnas idioti.

Att Anders inte gav den där jävla Patrik en fet smäll är otroligt, vilken självbehärskning. Hoppas verkligen att de hotar med att ta socialbidraget för dem, hur kan man i deras situation totalvägra 15k, för i princip ingenting av värde för en normal människa? Sådana typer är fan inte värda någon hjälp, de vill ju tydligen inte ha någon när det erbjuds så varför ska de få pengar då. Förvånar mig inte om de bor kvar i det där "huset" ända tills det rasar ihop helt och hållet, får bara hoppas att ungarna är på dagis eller i skolan när det händer.
Senast redigerad av Leaves 2011-10-06 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in