2011-10-05, 20:42
Medlem
Hej, jag vill förbättra min kondition men inte vet inte riktig hur jag ska göra en schema.... Jag brukar gymma och efter gym passet springa på löp bandet men vet inte om det ger resultat. Ska man springa innan eller nån annan dag? Brukar gymma torsdag fredag lördag och söndag. Vill gärna ha bra tips.
Citera
2011-10-05, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuuckyou
Hej, jag vill förbättra min kondition men inte vet inte riktig hur jag ska göra en schema.... Jag brukar gymma och efter gym passet springa på löp bandet men vet inte om det ger resultat. Ska man springa innan eller nån annan dag? Brukar gymma torsdag fredag lördag och söndag. Vill gärna ha bra tips.
jogga 5 dagar i veckan så kommer du få ganska bra kondition!
Citera
2011-10-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jao123
jogga 5 dagar i veckan så kommer du få ganska bra kondition!

Hur långt ska jag springa? Ska jag springa intervaller också?
Citera
2011-10-05, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuuckyou
Hur långt ska jag springa? Ska jag springa intervaller också?
jag brukar springa en timme så gör det du med du måste inte springa intervaller om du inte vill men det är bra att göra det ibland.
Citera
2011-10-07, 10:57
Medlem
scotmooses avatar
Om du springer var försiktig...

http://www.buzzle.com/articles/how-to-avoid-knee-injuries-while-jogging.html
Citera
2012-04-01, 14:07
Medlem
stettler...s avatar
tar den senast använda tråden om kondition! jag skulle vilja veta hur mycket konditionen förbättras om man springer 7km/2gg per vecka. egentligen är det väl väldigt svårt att säga utan ordentlig information men på ungefär skulle jag vara tacksam för.

är 180 lång väger 60-63kg kille och har sprungit rundan nu i 6-7 veckor innan tid på 35 som bäst.

tack på förhand
Citera
2012-04-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
tar den senast använda tråden om kondition! jag skulle vilja veta hur mycket konditionen förbättras om man springer 7km/2gg per vecka. egentligen är det väl väldigt svårt att säga utan ordentlig information men på ungefär skulle jag vara tacksam för.

är 180 lång väger 60-63kg kille och har sprungit rundan nu i 6-7 veckor innan tid på 35 som bäst.

tack på förhand
Det är helt omöligt att svara på.

Kroppssammansättning
Talang
Intensitet
M.m
Avgör

Det är ju bara att ha samma sträcka, springa den allt vad du kan två ggr i veckan så ser du ju själv.

Men som med all träning, förvänta dig inga mirakel.
Citera
2012-04-02, 11:10
Medlem
stettler...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Det är helt omöligt att svara på.

Kroppssammansättning
Talang
Intensitet
M.m
Avgör

Det är ju bara att ha samma sträcka, springa den allt vad du kan två ggr i veckan så ser du ju själv.

Men som med all träning, förvänta dig inga mirakel.

jo det var det jag trodde omöjligt att svara på! men jag kör på bara
ha det bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in